رگولاتوری

February 5, 2015
10:35 پنجشنبه، 16ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67223

کاهش تعرفه‌های مخابراتی سیاست دولت است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سیاست دولت یازدهم کاهش تعرفه‌های اینترنت و تلفن‌ همراه است.
محمود واعظی ظهر امروز در آیین افتتاح پروژه‌های مخابراتی استان سمنان اظهار کرد: سیاست دولت تدبیر و امید نه تنها افزایش تعرفه‌های اینترنت و تلفن‌های همراه نیست بلکه کاهش این تعرفه‌ها است.
 
وی ادامه داد: دولت یازدهم در نظر دارد با کاهش تعرفه‌های اینترنت و تلفن‌های همراه فضای مناسبی را برای استفاده عمومی از این امکانات آماده کند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: باید این امکانات در اختیار تمام قشرهای جامعه قرار بگیرد که این موضوع نیازمند کاهش تعرفه‌ها در این بخش‌ها است.
 
واعظی در خصوص تعرفه‌های سال آینده ادامه داد: تعرفه سال آینده را سال آینده مشخص می‌کنیم اما سیاست کلی دولت کاهش تعرفه‌ها است.
 
وی در زمینه افزایش سرعت اینترنت گفت: سرمایه‌گذاری‌های خوبی در خصوص افزایش سرعت اینترنت در بخش‌های دولتی و خصوصی شده است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: باید میان افزایش سرعت اینترنت و تعداد کاربران به عنوان یک گزینه اولویت قرار می‌دادیم که با توجه به سیاست‌های کلی دولت در خصوص عمومی شدن اینترنت، افزایش تعداد کاربران در اولویت قرار گرفت.
 
واعظی خاطر نشان کرد: در دولت گذشته در کشور تنها سه میلیون کاربر از ADSL (اینترنت پرسرعت) استفاده می‌کردند که این تعداد به هشت میلیون تن افزایش یافته است.
 
وی تصریح کرد: البته در مراکز عمومی، دانشگاه‌ها و … سرعت اینترنت را افزایش داده‌ایم تا کاربران بتوانند از این امکانات به شکل بهتری استفاده کنند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: در دولت تدبیر و امید، نسل‌های سوم و چهارم تلفن‌های همراه راه‌اندازی شده است تا مردم بتوانند از این امکانات نیز استفاده کنند.
 
واعظی یادآور شد: در حال حاضر چند میلیون کاربر از نسل‌های سوم و چهارم تلفن‌های همراه استفاده می‌کنند.
 
وی گفت: برای افزایش سرعت اینترنت در ایران نیز برنامه‌هایی داریم که در آینده نزدیک آنها را اجرایی می‌کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.