تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 5, 2015
17:36 پنجشنبه، 16ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67231

نخستین جشنواره کارآفرینی پُل در 6 رشته برگزار می‌شود

صاحبان ایده، دانشجویان و نخبگان کشور فرصت دارند در شش رشته تا 30 بهمن ماه سال جاری به رقابت بپردازند.
علی زواشکیانی، دبیر نخستین جشنواره کارآفرینی پُل در نشست خبری این جشنواره عنوان کرد: علاقه‌مندان فرصت دارند تا در شش رشته ICT و IT، پزشکی و بیوتکنولوژی، متالوژی و نانوتکنولوژی، طراحی و تولید، علوم شناختی، مدیریت و هنر در این جشنواره شرکت کنند.
 
وی با اشاره به اینکه مکان برگزاری این جشنواره در برلین آلمان است، افزود: نخستین جشنواره کارآفرینی پل در خرداد ماه سال آینده به مدت سه روز برگزار می‌شود.
 
دبیر نخستین جشنواره کارآفرینی پُل اظهار داشت: علاقه‌مندان و کارآفرینان می‌توانند تا سی‌ام بهمن ماه ایده‌های خود را در قالب فیلمی به زبان انگلیسی ارائه دهند تا ایده‌های آنها پس از داوری به مرحله نهایی راه یابد.
 
زواشکیانی افزود: جایزه این جشنواره شامل پرداخت هزینه کامل شرکت در همایش «آیبریج» 2015 آلمان برای 10 طرح اول است و به بیش از 100 طرح برگزیده نیز کمک هزینه حضور در این همایش ارائه می‌شود.
 
وی با بیان اینکه نزدیک به 7000 کارآفرین فناوری ایرانی در آمریکا حضور دارند، افزود: ما می‌توانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم که این جشنواره می‌تواند زمینه مناسبی برای بکارگیری این کارآفرینان باشد.
 
به گفته دبیر نخستین جشنواره کارآفرینی پُل، فرهنگ کارآفرینی در کشور باید تغییر کند و اگر سرمایه‌گذاری در کارآفرینی باشد، می‌توان نتایج مثبتی از این موضوع را گرفت.
 
زواشکیانی با اشاره به اینکه آماده کردن اکوسیستم‌های فناوری برای اتصال به سیستم کارآفرینی دنیا نیاز به اقداماتی ویژه دارد، افزود: رویداد آیبریج خرداد ماه امسال برای دومین سال متوالی و طی سه روز در برلین برگزار می‌شود و گروهی از مشهورترین صاحبان کسب و کارهای نو، سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر و مدیران ارشد شرکت‌ها از کشورهای ایران، آلمان و آمریکا به سخنرانی و تبادل نظر می‌پردازند.
 
وی اظهار داشت: نخستین جشنواره کارآفرینی پل زمینه‌ای برای ورود به رویداد آیبریج است که در جشنواره کارآفرینی 200 کارآفرین برتر را انتخاب کرده و با داوری‌ها، امیدواریم که در رویداد آیبریج شرکت کنند. همچنین تاکنون 100 طرح به دبیرخانه ارائه شده که ما پیش‌بینی می‌کنیم به 400 طرح برسد.
 
کنفرانس پل به همت انجمن بین‌المللی مدیران ایرانی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تعدادی از کارآفرینان پل را انتخاب می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.