رگولاتوری

February 6, 2015
10:21 جمعه، 17ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67243

وزیر ارتباطات بر ساماندهی فعالیت های سازمان فضایی ایران تاکید کرد

فعالیت های سازمان فضایی در مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات علاوه بر رفع نیازهای مخابراتی و سنجش از راه دور، لازم است تمام بخش هایی که نیازمند خدمات فضایی هستند را پشتیبانی کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر ساماندهی فعالیت های سازمان فضایی، گفت: این سازمان برای توفیق بیشتر باید به صورت یک سازمان چابک، نقش حاکمیتی داشته و به صورت چتر حمایتی بر فعالیت های فضایی کشور اعم از دانشگاهی، مراکز پژوهشی و شرکت های خصوصی عمل کند.
 
محمود واعظی در جلسه ای با حضور مسئولان سازمان فضایی، پرتاب موفقیت آمیز ماهواره فجر و در مدار قرار گرفتن آن را تبریک گفت و افزود: فعالیت های سازمان فضایی در مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات علاوه بر رفع نیازهای مخابراتی و سنجش از راه دور، لازم است تمام بخش هایی که نیازمند خدمات فضایی هستند را پشتیبانی کند.
 
وی با اشاره به چشم انداز 20 ساله کشور مبنی بر کسب جایگاه نخست اقتصاد و علم و فناوری در منطقه، افزود: لازمه ادامه مسیر، بها دادن به فناوریهای زیربنایی و اساسی همچون نانو، فناوری اطلاعات و بیوتکنولوژی و علوم فضا است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اصل همکاری و هماهنگی در جمهوری اسلامی، گفت: ساماندهی فعالیت های فضایی، براساس تدابیر و دستورات مقام معظم رهبری و حمایت ریاست جمهوری صورت خواهد گرفت و با قوت و جدیت برای تحقق اهداف تعیین شده تلاش خواهیم کرد.
 
واعظی با تاکید بر اهمیت همکاری های بین المللی در عرصه فضایی، اظهار داشت: همکاری بین المللی از الزامات فعالیت های فضایی است و از این رو، برنامه ریزی جهت حضور در سازمان های منطقه ای و بین المللی ماهواره ای و فضایی امری ضروری است که پیگیری می شود.
 
وی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به اهمیت بحث فعالیت های فضایی و تخصیص بودجه مناسب به آن، خواستار همکاری تمام بخش ها برای تهیه برنامه مناسب در این زمینه و به ویژه برنامه ششم توسعه فضایی کشور شد و افزود: فعالیت های فضایی کشور در برنامه ششم به گونه ای تدوین خواهد شد که متناسب با امکانات موجود، اقتدار کشور را تامین کند.
 
وزیر ارتباطات با تاکید مجدد بر اینکه اداره یک مجموعه به تنهایی ممکن نیست، گفت: با همکاری و مشورت کل مجموعه باید برای برنامه ها و سیاست ها برنامه ریزی کرد و در این راستا سازمان فضایی باید از کلیه امکانات آزمایشگاهی و تحقیقاتی موجود کشور استفاده کرده و از دوباره کاری در این حوزه ها پرهیز شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.