باندپهن

باندپهن ثابت

باندپهن سیار

February 6, 2015
16:18 جمعه، 17ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67250

وزیر ارتباطات: محدودیتی در ارائه پهنای باند به استان‌ها نداریم

کشور ما در حال حرکت به سمت رایانش ابری است و ما نیازمندیم با حمایت از طرح‌های استانی و کشوری در این راستا گام برداریم.
واعظی افزود: در حال حاضر وضعیت کشور در پهنای باند مناسب است و لذا وزارتخانه قصد دیتاسنترداری ندارد اما آن دسته از شرکت‌هایی که قصد این کار را دارند مورد حمایت دولت قرار می‌گیرند.
 
محمود واعظی چهارشنبه شب در جلسه کار گروه دولت الکترونیک استان یزد اضافه کرد: در واقع وزارت ارتباطات به این شرکت‌ها به سرعت مجوز و پهنای باند رایگان می‌دهد ولی این امتیاز به شرکت‌هایی که چند کار انجام می‌دهند تعلق نمی‌گیرد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در عین حال تصریح کرد: ظرفیت آی تی کشور و حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات آنقدر بزرگ است که فضا برای استفاده همه وجود دارد و بنا نداریم مخابرات در این حوزه به صورت انحصاری فعالیت کند.
 
واعظی افزود: در واقع هدف ما در این بخش ایجاد انگیزه و حمایت از شرکت‌های فعال است و وزارتخانه نیز در بخش‌هایی که شرکت‌ها توانایی کار دارند ورود نمی‌کند.
 
به گفته وی، وزارت ارتباطات تنها در بخشی به تنهایی ورود می‌کند که صرفه اقتصادی برای شرکت‌ها داشته باشد و یا در طرحهای امنیتی که باید دولت ورود کند.
 
این مسوول یادآور شد: البته ما از طرح‌ها و شرکت‌هایی که ما را در رسیدن به هاب و بر‌تر شدن در منطقه کمک کند حمایت جدی خواهیم کرد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره وضعیت استان یزد در این حوزه نیز گفت: خوشبختانه زیرساخت‌ها در این استان فراهم است و می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم زیرا توان وجود دارد و حتما ما آنچه در استان از لحاظ زیرساختی نیاز دارد کمک و حمایت خواهیم کرد.
 
واعظی با بیان اینکه بیخودی نباید تهران را بزرگ کرد، افزود: اگر ۱۰۰شغل در استان‌ها ایجاد شود حمایت می‌کنیم و تردید نکنید که در صورت داشتن توانایی حتما مسئولیت‌هایی به استان‌ها خواهیم داد.
 
وی با اشاره به وام وجوه اداره شده، بیان کرد: ما اگر به عنوان پایلوت سهمیه‌ای را به استان یزد اختصاص دهیم و عمل آن را بسنجیم در صورت موفقیت می‌توانیم به استان‌های دیگر نیز اختصاص دهیم.
 
وزیر ارتباطات در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به موتور جویشگر پارسی جو گفت: من این پشتکار را تحسین می‌کنم زیرا این موتور جستجو به عنوان یکی از دو موتور جستجو در کشور و فعالیتی مهم در کشور محسوب می‌شود.
 
واعظی با اشاره به لزوم توجه ویژه به فارسی بودن جستجوگر‌ها، افزود: ۱۷۰ میلیارد تومان برای موتورهای جستجوگر فارسی نیاز است و در این خصوص یک سرمایه گذار و خیر اعلام آمادگی کرده و ما نیز پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب و دولت محدودیتی در حمایت نداریم زیرا پای پیشرفت کشور در میان است.
 
وی ادامه داد: در ارتباط با مساله جویشگر پارسی جو نیز آمادگی داریم تا حد امکان حمایت مادی و فنی داشته باشیم ولی باید برای ان نقشه راهی مشخص نماییم تا بتوانیم در آینده دانشگاه را از نظر اقتصادی نیز آباد کنیم.
 
وزیر ارتباطات تصریح کرد: کشور ما در حال حرکت به سمت رایانش ابری است و ما نیازمندیم با حمایت از طرح‌های استانی و کشوری در این راستا گام برداریم.
 
وی در پایان گفت: خوشبختانه در استان یزد زیرساخت‌ها آماده انجام کارهای بزرگ است و اگر این استان آمادگی اجرایی کردن نرم افزار‌ها را داشته باشد وزارتخانه نیز از طرح‌ها حمایت می‌کند ولی پیشنهاد باید مشخص شده و مسوولیت‌های طرح‌ها نیز معرفی شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که شب گذشته به استان یزد سفر کرده علاوه بر شرکت در جلسه کارگروه دولت الکترونیک و رونمایی از موتورجستجوگر ملی فارسی جو، با امام جمعه یزد دیدار و در یادواره شهدای انقلاب شرکت و ۷۵ طرح ارتباطی و مخابراتی را در این استان افتتاح خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.