رگولاتوری

February 7, 2015
11:49 شنبه، 18ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67266

رگولاتوری: اضافه دریافت همراه اول از مشترکینش بازگردانده می‌شود

MCI-logo.jpg

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات از محاسبه مبالغ اضافه دریافت اپراتور اول در قبض‌های میان دوره برخی مشترکان همراه اول خبر داد و گفت: مشترکانی که به دلیل اختلالات ایجاد شده در قبض‌های دوره قبل خود با مبالغ بالا مواجه شدند، در میان‌دوره شاهد مبلغی به عنوان بستانکاری در قبض‌های خود بوده و سایر مشترکان نیز در قبض‌های پایان‌دوره این مبلغ را دریافت خواهند کرد.
 
غلامرضا داداش‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت استرداد اضافه دریافت‌های همراه اول در قبض‌های دوره قبل توضیح داد: همانطور که پیش‌تر اشاره شده در برهه‌ای 10 روزه در آبان‌ماه، سیستم CRM اپراتور اول با مشکلی مواجه شد و به همین دلیل برای برخی از مشترکان که در این برهه درخواست فعال‌سازی بسته‌های اینترنتی داشتند، بسته اینترنتی فعال نشد و در نهایت در پایان ماه رقم‌های مربوط به اینترنت آنها به شکل آزاد در قبض‌ها محاسبه شد.
 
وی ادامه داد: اکنون در صورت‌حساب میان‌دوره همراه اول برخی مشترکان این مبلغ را به عنوان بستانکاری مشاهده کرده و حتی به آنها اعلام شده است که مبلغ مربوط به میان‌دوره را پرداخت نکنند.
 
معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات ادامه داد: برای سایر مشترکان نیز قرار بر آن است که این ارقام تا پایان دوره محاسبه شده و در قبض‌های پایان دوره این رقم به آنها بازگردانده شود.
 
داداش‌زاده در ادامه در پاسخ به این مطلب که به‌طور کلی برای مشترکان ارتباطات سیار در مواردی ممکن است مشکلاتی مانند عدم دریافت پیامک فعال‌سازی بسته‌های اینترنتی و یا عدم ارسال پیامک لغو تمدید بسته‌ها صورت گیرد گفت: اما اینگونه نیست که بخواهیم بگوییم دائم این مشکلات تکرار می‌شود. گاه ممکن است این اتفاق‌ها به صورت مقطعی رخ داده و یا حتی مربوط به خود فرد یا موضوعاتی مانند ارتقاء سیستم شود، اما به هرحال این مشکلات حالت دائمی ندارد و ما در حال تلاش هستیم تا این مشکلات نیز کاهش پیدا کند.
 
وی همچنین اظهار کرد: ما در جلسات مختلف شکایاتی که از سوی مردم در این زمینه مطرح می‌شود را به‌طور موردی نیز بررسی می‌کنیم و گاهی حق با مردم است که حقوق آنها پیگیری می‌شود.
 
دادش‌زاده در پاسخ به این سوال که‌ آیا واقعا صرف وقت و پیگیری شخصی موضوع از سوی مشترکان برای احقاق حقوق خود نتیجه ای دارد، توضیح داد: وظیفه‌ی ما و اپراتورها رسیدگی به شکایات، احقاق حقوق و رفع اشکالات است، اما به هرحال باید به این نکته توجه داشت که ما به هیچ عنوان از حق و حقوق مردم نمی‌گذریم و لازم است که مردم هم توجه داشته باشند که اگر گاهی حس کردند در قبوض آنها مشکلی وجود دارد، موضوع را اطلاع داده و پیگیری کنند و به راحتی از حقوق خود نگذرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.