تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 10, 2015
10:27 سه شنبه، 21ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67353

محور فناوری های مصرفی 2015؛ تکامل نه انقلاب

2014 سال تکاملی فناوری برای مصرف کنندگان بود اما نتایج بهتر این تکامل در محصولات فناورانه سال جاری خواهد بود.
سال 2015 آماده فناوری های جدید است. 
 
'تکامل نه انقلاب'؛ این شعار بیشتر شرکت های فناوری های مصرفی در سال گذشته میلادی بود. این شعار در بزرگتر شدن ابعاد آیفون 6 نسبت به نمونه های قبلی، تولید تبلت هایی با سرعت واکنش بالاتر نمود یافت.
 
در این میان تعداد انگشت شماری از فناوری ها در سال گذشته در قالب یک نوآوری دیده شد که باید منتظر باشیم تا این فناوری ها در سال جاری به بازار مصرف کنندگان برسد.
 
برخی از این محصولات به شرح زیر است:
 
 
 
***گلکسی S6
 
نقطه عطف این محصول استفاده از لبه خمیده آن است که این خمیدگی در هر دو طرف صفحه نمایش دیده می شود.
 
ضخامت این گوشی 6.9دهم میلیمتر (هم اندازه آیفون 6) خواهد بود که در تولید آن از فلز استفاده خواهد شد و در این محصول از یک باتری سه هزار میلی آمپر ساعت استفاده خواهد شد.
 
این محصولات هرسال باریکتر از پیش شده است اما تغییری در عملکرد آن ها ایجاد نخواهد شد.
 
انتظار می رود که در این محصول از سیستم عامل اندروید 5 استفاده شود.
 
 
 
***HTC One M9
 
این گوشی یکی از بهترین گوشی های اندرویدی سال گذشته محسوب می شد.
 
احتمالا این گوشی موبایل در کنگره موبایل بارسلونا عرضه شود.
 
کنگره موبایل بارسلونا به عنوان یکی از بزرگترین نمایشگاه های گوشی در دنیا شناخته می شود.
 
مدل اصلی M9 دارای صفحه نمایشی ۵ اینچی با اسپیکرهای BoomSound، اسنپ دراگون ۸۱۰، سه گیگابایت رم واندروید لالی پاپ با رابط کاربری Sense 7 خواهد بود و مدل بزرگ تر نیز با صفحه نمایش بزرگ تر ۵.۲ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰ پیکسل معرفی می شود.
 
 
 
***پروژه ARA یا گوشی های ماژولار
 
گوشی های هوشمند ماژولار گوگل یکی از متفاوت ترین گوشی های هوشمند محسوب می شود.
 
در این پروژه یک تلفن هوشمند قطعات مختلف با قابلیت ها و ظرفیت های متفاوت را برای گوشی هوشمند تهیه و بر روی آن سرهم بندی کرد.
 
تلفن های ماژولار به عنوان یکی از محصولات بخش تحقیقات پیشرفته و پروژه گوگل است.
 
این گوشی هوشمند متفاوت در ماه های پیش رو وارد بازار می شود.
 
 
 
***هدست واقعیت افزوده آکلیس ریفت
 
بازار محصولات استفاده کننده از واقعیت افزوده هر روز داغ تر می شود. این هدست کاملا مانع دید کاربر شده و او را دردنیای مجازی غوطه ور می کند. با این محصول می توان در یک بازی راه رفت، به اطراف نگاه کرد و محیط بازی را از هر زاویه دید.
 
این هدست که ظاهری شبیه به دوربین های دید در شب دارد، از یک صفحه نمایشگر با قطر 18 سامنتی متر رزولوشن 720 پیکسلی را فراهم می کند.
 
گفته می شود شرکت فیس بوک حتی اقدام به راه اندازی یک استودیو برای این محصول کرده است.
 
 
 
***پروژه واقعیت مجازی مورفیوس
 
این پروژه در سال گذشته به طور تقریبی پایان یافت و به گفته مدیران این شرکت تجربه ای شبیه به رویا را در این دستگاه واقعیت مجازی خلق می کنند.
 
سونی در نظر دارد تا با همکاری ناسا از این عینک برای مصارف علمی نیز استفاده کند.
 
مورفیس قادر است تا موقعیت و چرخش سر کاربر را تشخیص دهد و از آن در بازی ها بهره ببرد به این معنا که کاربران می توانند با حرکت سر خود کارکتر بازی را کنترل کند درست شبیه به آنچه از طریق دکمه های کنترلر دسته بازی DualShock قابل انجام است.
 
 
 
***یو.اس.بی هایی با سرعت انتقال 800 مگابایت
 
در سال جاری باید منتظر کابلهای انتقال داده یو.اس.بی 3.1 C باشیم.
 
با استفاده از این کابل های انتقال داده باید منتظر تولید لپ تاب ها و تبلت هایی هرچه نازکتر باشیم.
 
این انتقال داده معادل تولید شارژ برای راه اندازی یک مانیتور خارجی 4K خروجی 10 گیگابیت بر ثانیه و شارژ همزمان همه دستگاه ها است.
 
 
 
*** تلویزیون هوشمند Sling 
 
تحلیلگران فناوری می گویند که این تلویزیون هوشمند انقلابی در عرصه تلویزیون های هوشمند خواهد بود.این محصول توسط کمپانی نوظهور: AmpStrip تولید شده است.
 
 
 
*** تلویزیون Vue، بزرگترین رقیب تلویزیون های Sling
 
این محصول سونی به عنوان بزرگترین رقیب تلویزیون های تعاملی Sling محسوب می شود، به کاربران این امکان را می دهد تا بتوانند برنامه های تلویزیون را به صورت زنده و بدون نیاز به خرید اشتراک شبکه های کابلی فراهم می کند.
 
هنوز قیمت این محصول مشخص نشده است اما انتظار می رود این سرویس ابتدا روی PS3 و PS4 اجرا شده و در مرحله بعدی بر روی دستگاه های دیگر (چه سونی و چه غیر سونی) مانند iPad ها نیز قابل استفاده باشد.
 
 
 
*** دستبند هوشمند UP3
 
این دستبند دارای حسگرهای جدیدی از جمله حسگرهای تشخیص ضربان قلب بوده و از طراحی صافتری بهره می برد و امکاناتی مانند کنترل کامل فعالیت های ورزشی و وضعیت خواب کاربر را برای هرکدام از سیستم عامل های موبایل اندروید و آی.او.اس فراهم می کند.
 
 
 
***کنسول بازی 
 
کنسول بازی قابل حمل نینتدوی سه بعدی XL از جمله محصولاتی است که در سال جاری به دست مصرف کنندگان می رسد.
 
جنس بدنه این کنسول از پلاستیک براق شیشه ای است که دارای گوشه های گرد و سطح صاف و در اندازه چهار و هشت دهم اینچی تولید شده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.