تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 10, 2015
13:02 سه شنبه، 21ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67356

تعرفه‌های دفاتر خدمات الکترونیکی شهر 15 درصد افزایش یافت

در جلسه 130 شورای شهر تهران، بررسی لایحه «اصلاحیه مصوبه نحوه محاسبه تعرفه دفاتر خدمات الکترونیکی شهر تهران» در دستور جلسه قرار گرفت که با درج یک تبصره و با رای موافق اعضا به تصویب رسید.
 
بر اساس این مصوبه شهرداری تهران موظف است جدول تعرفه‌های پیوست این مصوبه را به کلیه دفاتر خدمات الکترونیکی ابلاغ کند و همچنین اقدام لازم در جهت آگاهی شهروندان در خصوص تعرفه‌های مصوب، با نصب تعرفه‌ها در محل مناسب و قابل رویت انجام شود تا بر فعالیت دفاتر، نظارت مستمر اعمال شود.
همچنین شهرداری تهران موظف شد گزارش عملکرد خود در این حوزه را هر 6 ماه یک بار به شورا ارسال کند.
برطبق این مصوبه به طور میانگین 15 درصد به تعرفه‌های دفاتر خدمات الکترونیکی افزوده خواهد شد.
در تبصره پیشنهادی این مصوبه نیز قید شد که کمیسیون شهر سازی و معماری تا 4 ماه فرصت دارد با همکاری شهرداری تهران طرحی در ارتباط با ساماندهی دفاتر خدمات الکترونیکی ارایه کند.
در جریان بررسی این مصوبه علیرضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: این مصوبه از اولین مصوبات شورای چهارم بود و این در حالی است که امروزه دفاتر خدمات الکترونیکی با مشکلات اساسی مواجه هستند. از این رو پیشنهاد افزایش 15 درصد تعرفه‌های خدمات این دفاتر که به طور میانگین محاسبه شده است را داده‌ایم.
وی افزود: با اینکه مشکلات اساسی در این زمینه وجود داشت اما ما توانستیم در زمینه هوشمندسازی رو به جلو حرکت کنیم تا جایی که امروزه اداره آب و برق نیز اعلام آمادگی کردند تا وظایف خود را به این دفاتر برون سپاری کنند.
دبیر تاکید کرد: هر نوع خدمات که دفاتر ارایه می‌دهند خارج از این مصوبه تخلف محسوب می‌شود.
محسن سرخو نیز در این جلسه گفت: نکته‌ای که باید لحاظ شود این است که هزینه‌هایی که می‌بایست با ایجاد این دفاتر از شهرداری کاهش می‌یافت مشخص نیست. به بیان دیگر مردم دوبله هزینه پرداخت می‌کنند.
محمد سالاری نیز گفت: یکی از مهم‌ترین تصمیمات شورای چهارم اصلاح این وضعیت است. فلسفه وجودی این دفاتر در راستای برون سپاری وظایف معاونت‌های شهر سازی بود ولی عملا چنین اتفاقی نیفتاده است.
وی افزود: این در حالی است که دستور نقشه‌ای که در دفاتر تهیه می‌شود، یکبار دیگر در منطقه بررسی می‌شود یعنی مناطق نیز به دایره دفاتر اضافه می‌شوند.
سالاری افزود: این در شرایطی است که هدف از ایجاد این دفاتر تعدیل نیرو و وظایف در شهرداری بوده است. از این رو پیشنهاد دارم کمیسیون شهر سازی و معماری به این موضوع ورود کند و طرحی به منظور ساماندهی و تعیین تکلیف این دفاتر به شورا ارایه دهد.
اسماعیل دوستی نیز در ادامه سخنان سالاری گفت: ایجاد این دفاتر برای این بود که مردم راحت‌تر بتوانند، کارشان را انجام دهند.
وی افزود: شهرسازی ویترین شهرداری تهران است و برای بهتر انجام شدن کارهای این حوزه دفاتر ایجاد شدند حال آنکه این دفاتر نتوانستند نه نیروی از شهرداری تعدیل و نه کار مردم را تسریع کنند.
مهدی چمران نیز گفت: این نگرانی دوستان با افزودن تبصره‌ای مبنی بر ارسال طرح در راستای ساماندهی این دفاتر قابل رفع است.
محسن سرخو مجدد نیز گفت: این تبصره خوب است، اما به واسطه اینکه یکی از اتهاماتی که به شهرداری تهران وارد می‌شود، به واسطه وجود این دفاتر است بنابراین پیشنهاد می‌شود آیین نامه انظباطی پیش بینی شود که اگر تخلفی از سوی دفاتر صورت گرفت مجوز آن ابطال شود.
در نهایت پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه مبنی بر افزایش میانگین 15 درصد تعرفه خدمات و نیز تبصره پیشنهادی به رای گذاشته شد که با موافقت اعضا تصویب شد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.