رگولاتوری

February 12, 2015
7:06 پنجشنبه، 23ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67381

واعظی: انتظار داریم بخش خصوصی اول خودش حرکت کند بعد از وزارت کمک بطلبد

بهره برداری از 110 پروژه زیرساختی و توسعه اپراتورهای تلفن همراه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گلستان آغاز شد.
 
 
در آیین بهره برداری از این پروژه‌ها که روز دوشنبه در سالن اجتماعات استانداری گلستان برگزار شد، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تلاش برای تحقق همه وعده‌های دولت و مجلس به مردم در حوزه ارتباطات خبر داد.
وی با بیان اقدامات انجام شده در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان در یک سال گذشته گفت: در این مدت در مجموع حدود 2 هزار میلیارد ریال در این استان سرمایه گذاری شده است.
واعظی، از فراهم کردن زیرساخت‌های اینترنت در 500 روستا و بهره مندی همه روستاهای بالای 20 خانوار گلستان از نعمت تلفن، احداث 570 کیلومتر فیبر نوری و نیز افزایش پنهای باند اینترنت در این استان به 40 گیگابیت بر ثانیه را از مهمترین اقدامات این وزارت خانه طی یک سال گذشته در گلستان برشمرد.
وی همچنین از قول مساعد برای افزایش دو برابری اعتبارات استان گلستان در بودجه سال 94در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد و اضافه کرد: سیاست دولت توجه به مناطق کمتر توسعه یافته کشور از جمله این استان است.
رفع مشکل کارگزاران روستایی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه از رفع مشکل کارگزاران دفاتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) روستایی گلستان و سرمایه گذاری بخش خصوصی برای راه اندازی یک دفتر در حوزه نرم افزاری با اشتغالزایی 50 نفر در این استان خبر داد.
واعظی گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای سه جانبه، بخشی از کارهای پست، پست بانک و مخابرات به دفاتر خدماتی و پیشخوان دولت در روستاها و شهرها واگذار می‌شود.
واعظی همچنین در نشست با فعالان و نخبگان حوزه آی سی تی گلستان با قدردانی از تلاش‌های استاندار و مسوولان استان گلستان در تحقق ایده استان مجازی گفت: سیاست دولت و وزارت ارتباطات حمایت همه جانبه از بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان بومی است تا از محتوای بومی کشور خود استفاده کنیم.وی با بیان عدم علاقه دولت به تصدی گری و یا رقابت با بخش خصوصی گفت: ما باید از توانایی‌ها و ظرفیت‌های موجود در کشور استفاده کنیم تا بتوانیم زمینه توسعه و گسترش فعالیت‌ها و در نتیجه ایجاد فضای اشتغال و کسب و کار را فراهم آوریم.وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ابراز خرسندی از تلاش‌های جوانان و نخبگان و فعالان این استان برای استفاده یا به کارگیری فناوری اطلاعات در حوزه‌های مختلف زندگی گفت: امروز باید آی سی تی زیربنای توسعه هر کشور قرار گیرد تا زمینه توانمندسازی بخش‌های دیگر جامعه و کسب و کار را فراهم آورد.وی کمک کردن وزارت ارتباطات به بخش خصوصی را یک وظیفه و هدف دانست و گفت: انتظار ما آن است که ابتدا فعالان و پژوهشگران و بخش خصوصی یک جوشش و کوششی را در درون خود ایجاد کنند آنگاه از ما به عنوان یک حامی طلب کمک کنند.
واعظی با مطرح کردن طرح ایده تا محصول گفت: اصل بر آن است تا ایده پس از مطرح شدن وارد فضای تجاری شده و به محصول تبدیل شود تا زمینه کسب و کار و اشتغال و درآمدزایی را فراهم سازد.
 افزایش 10 برابری پهنای باند گلستان
محمود واعظی همچنین صبح دیروز در نشستی مطبوعاتی با خبرنگاران محلی استان گلستان گفت: در سال 93 پروژه‌های متعددی را آغاز کرده‌ایم که با توجه به بودجه، برخی از آنها عملیاتی شده و به پایان می‌رسند اما پایداری ارتباطات در استان‌های مختلف برای ما مهم است.
وی با بیان پروژه‌های بزرگ این وزارتخانه گفت: اجرای پروژه‌های بزرگ بدون مشکل نیست اما این مشکلات نباید مانع انجام تعهدات شود و در سال آینده شاهد خبرهای بهتری برای حوزه ICT روستایی در زمینه‌های پست، پست بانک، اینترنت، مخابرات و ماهواره خواهیم بود.
واعظی افزود: پهنای باند کنونی استان گلستان 8 گیگابیت است که تنها از 4 گیگابیت آن استفاده می‌شود اما این پهنای باند تا 10 برابر تا پایان دولت تدبیر و امید قابل افزایش است.
واعظی گفت: تا سال گذشته 3 میلیون نفر از اینترنت استفاده می‌کردند اما امسال این میزان به بیش از 8 میلیون نفر رسیده و در کنار آن باید به همه اشخاصی که گوشی هوشمند دارند و از آن استفاده می‌کنند نیز اشاره کرد و تا کنون 123 شهر به نسل 3 و 40 شهر به نسل 4 اینترنت همراه مجهز شده‌اند.
وی در ادامه بیان کرد: امسال بیش از 197 میلیارد تومان در استان گلستان در بخش مخابرات اعتبار هزینه شده و در چند ماه اخیر در استان گلستان 105 کیلومتر فیبرنوری کشیدیم، 41 روستای باقیمانده تلفن‌دار شده و 463 روستا نیز به اینترنت مجهز شدند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.