تلفن همراه

گوشی

February 12, 2015
16:11 پنجشنبه، 23ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67397

خط تولید گوشی‌های Cubot به ایران می‌آید

یک شرکت ایرانی گوشی‌های موبایل با نام تجاری Cubot را به زودی وارد بازار کشور می‌کند.
 
حمیدرضا صبوح اصغر، مدیرعامل اکسین مهر ارتباط، هدف از ورود گوشی‌های Cubot به بازار گفت: تمام خطوط تولید و دستگاه‌های مربوط و فناوری شرکتShenzhen Cubot technology  چین توسط شرکت اکسین مهر ارتباط خریداری شده است. 
 وی با بیان اعتبار فناوری خریداری شده تاکید کرد: شرکت چینی از توان قابل توجهی در زمینه تحقیقات و سوق دادن این برند به فروشگاه‌های جهانی، یکپارچه‌سازی R&D، تولید‌، فروش و انبار و تدارکات لازم برخوردار است.
 به گفته صبوح، خط تولید این برند، برای شروع  دارای 200 نیروی حرفه‌ای در بخش‌های نرم افزار، طراحی برد، طراحی ظاهری، رابط کاربری و سخت افزار است.
 وی گفت: این شرکت در ارتباط نزدیک با فروشگاه‌های محلی بزرگ در کشورهای خارجی است و تخصص لازم در زمینه مدیریت انبار‌داری خارجی را دارد ضمن این که نفوذ این برند به تازگی در اروپا، آمریکای شمالی، روسیه و کشورهای خاورمیانه افزایش یافته است.
گوشی‌های این برند قرار است ظرف چند روز آینده در 10 مدل وارد بازار ایران شود و در فاز اول 35 هزار دستگاه در فروشگاه‌های معتبر در سراسر کشور قابل عرضه به علاقه‌مندان موبایل هوشمند است. به عبارت دیگر این محصول قادر به تامین نیاز هر طیف از مشتریان است این مزیت در کنار کیفیت، فناوری روز و قیمت‌های بسیار مناسب و تقریبا غیر‌قابل رقابت می‌تواند موفقیت این برند را در بازارهای ایران و جهان تضمین کند.
نخستین گوشی این برند که با نام Cubot معرفی می‌شود دو سیم‌کارته است و به وزن 124 گرم با ضخامت 6/9 میلیمتر دارای صفحه نمایش 5 اینچ، پردازنده 8 هسته‌ای، دوربین اصلی 13 مگاپیکسل و دوربین دوم 8 مگاپیکسل، دارای 2 گیگابایت RAM و 16 گیگابیات حافظه داخلی است که در مدل‌های مختلف از کمتر از 200 هزار تومان تا سقف یک میلیون تومان به فروش خواهد رسید.
 سیستم عامل این گوشی آندرویید نسخه کیت‌کت است و از باتری غیرقابل تعویضی با ظرفیت 3300 میلی‌آمپر بهره می‌برد. گوشی cubot در رنگ‌های مختلف عرضه خواهد شد.
 این محصول دارای 12 ماه گارانتی تعمیر و یک‌ماه گارانتی تعویض و شبکه فروشگاهی در مرکز هر استان برای پشتیبانی است. همچنین به‌زودی فروشگاه اینترنتی این شرکت راه‌اندازی و محصول مذکور در ایران تولید خواهد شد.
وی اعلام کرد: تمامی خطوط تولید، دستگاهای مربوط و‌ فناوری لازم، تحت لیسانس این شرکت خریداری شده و امید می‌رود در ۳ فاز مونتاژ و بسته بندی، تولید قطعات جانبی، تولید مونتاژ و بسته بندی لوازم جانبی و در نهایت تولید کامل این محصول در ایران باشیم.
به گفته صبوح‌، تولید گوشی تلفن همراه کاملا ایرانی مستلزم حمایت مسولان و سرمایه‌گذاری بنگاهای اقتصادی و صرف  3 تا 5 سال زمان است.
صبوح هدف خود را تولید گوشی همراه ایرانی با قدرت رقابت جهانی توصیف کرد و از فعالان و عرضه کنندگان بازار موبایل خواست نیاز واقعی مصرف کنندگان در مورد یک گوشی همراه مناسب را شناسایی و به شرکت انتقال دهند تا امکان ساخت محصولی کاملا ایرانی و کاربردی فراهم شود.
 وی در پایان گفت: امید است با حمایت مصرف کنندگان و مسولان بتوانیم این فناوری را بومی کنیم و سهمی در بازار جهانی به دست آوریم. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.