اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 12, 2015
21:51 پنجشنبه، 23ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67406

ارائه اینترنت بدون محدودیت به دانشگاه‌ها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش تعداد کاربران اینترنت طی یک سال اخیر خبر داد و گفت: به تمامی مراکز بزرگ مانند دانشگاه‌ها، اینترنت بدون محدودیت سرعت و پهنای باند واگذار شده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، محمود واعظی که با هدف افتتاح پروژه‌های مخابراتی به استان هرمزگان سفر کرد در جمع نخبگان و فعالان ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان گفت: تنوع محصولات و خدمات و جذابیت‌های موجود در حوزه ICT سبب شد تا همیشه فضا برای فعالیت بخش خصوصی و شرکتهای دانش بنیان وجود داشته باشد. 
 
وی با اشاره به ضرورت توجه به گسترش زیرساخت‌های ارتباطی گفت: متاسفانه در چند سال گذشته در حوزه زیرساخت ارتباطی کشور فعالیت و سرمایه‌گذاری چشمگیری نشده است. 
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به حمایت از بخش خصوصی گفت: برنامه و سیاست ما در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ورود بخش خصوصی و به دست گرفتن مدیریت طرح‌ها و پروژه‌ها است؛ دولت قصد رقابت با بخش خصوصی را ندارد بلکه نقش حامی و یاور بخش خصوصی و فعالان حوزه ICT را دارد. 
 
وی به رشد کاربران اینترنت در مدت یک سال و نیم اخیر اشاره کرد و گفت: تعداد کاربران از حدود ۳ میلیون نفر به ۸ میلیون نفر افزایش یافته است؛ همچنین به تمامی مراکز بزرگ مثل دانشگاه‌ها اینترنت بدون محدودیت سرعت و پهنای باند واگذار کرده‌ایم و که اپراتورهای موبایل برای واگذاری نسل سوم و چهارم موبایل نیز از همین پهنای باند استفاده کردند که این امر می‌توانند بر سرعت اینترنت کاربر نهایی اثرگذار باشند. 
 
واعظی با تاکید براینکه ما می‌توانستیم فقط بر روی کاربران اولیه سرمایه گذاری کنیم و سرعت آن‌ها را چند برابر کنیم گفت: ولی اعتقاد ما این است که همه باید از امکانات فناوری کشور استفاده کنند و محدودیتی برای هیچ شخص یا ارگانی قایل نشدیم. 
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت در بخش ICT را درآمدزا برشمرد و بر لزوم ایجاد دیتاسنترهای استانی توسط بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: ما از ایجاد دیتا سن‌تر در استان‌ها حمایت می‌کنیم و برای دیتا سن‌تر داری تسهیلاتی هم قائل خواهیم شد. 
 
واعظی با تاکید بر سیاست دولت در زمینه اشتغال گفت: ما حتی از ایجاد یک شغل هم در استان حمایت می‌کنیم. 
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه هرگونه محصول بومی قابل ارزش است گفت: در حوزه ICT از هرگونه فعالیتی که منجر به تولید یک محصول یا خدمات بومی شود حمایت می‌کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.