اپراتورها

تلفن همراه

February 12, 2015
23:18 پنجشنبه، 23ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67412

وندور خارجی رایتل هم حامی جشنواره فیلم فجر شد

در حالیکه سه دوره از حمایت‌های مالی رایتل از جشنواه فیلم فجر می‌گذرد اما حجم حمایت‌های مالی این دوره بیش از گذشته بود و علاوه بر این رایتل به کمک وندور خارجی‌اش، هزینه تبلیغات میلیاردی جشنواره را می‌پردازد.
سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر که اکنون در برج میلاد تهران یا به قول سینمایی‌ها "کاخ جشنواره" در حال برگزاری است مانند دو دوره گذشته با حمایت فعالان صنعت مخابرات برپا شده است.
همانند دو دوره گذشته برند رایتل بر تمامی ابزارهای تبلیغاتی و حتی در و دیوارهای کاخ جشنواره مشاهده می‌شود با این تفاوت که در دوره گذشته به دلیل حجم کم حمایت‌های مالی، لوگوی این شرکت مخابراتی را تنها کنار نماد سیمرغ بر روی کاتالوگ‌ها و ابزارهای تبلیغاتی شاهد بودیم.
اما حجم عظیم تبلیغات این سری از نمایشگاه فیلم فجر، حکایت از حمایت میلیاردی این اپراتور از سی‌وسومین رویداد سینمایی ایران دارد.
ظاهرا حجم حمایت‌های این اپراتور ارتباطی در سال‌های گذشته نهایتا به 500 میلیون تومان نمی‌رسیده در حالیکه مجموع هزینه‌های این رویداد طبق تحلیل سینمایی‌ها چیزی بالغ بر هشت میلیارد تومان می‌شود.
علی‌رغم اینکه خبر رسمی در زمینه حمایت‌های مالی اپراتور سوم از جشنواه فیلم فجر منتشر نشده است اما برخی منابع سینمایی معتقدند که تفاهم‌نامه این اپراتور با وزارت ارشاد جهت برگزاری این رویداد رقمی در حد 9 میلیارد تومان بوده که طی روزهای گذشته 2.5 میلیارد تومان از آن رقم پرداخت شده است.
حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی نیز در این باره گفته است که کمک رایتل و پرداخت اقساط  قرارداد فی مابین آغاز شده و در چند مرحله صورت می پذیرد.
در شرایطی که مشخص نیست اپراتور سوم ارتباطی حامی صد در صدی جشنواره فیلم فجر است یا سازمان سینمایی و بنیاد فارابی هم از محل بودجه دولتی دست به جیب شده‌اند، حامی دیگری هم به جشنواره فیلم فجر پیوست.
علی‌رغم اینکه انتظار همگان بر این است که این حامی نیز نمادی ایرانی را یدک بکشد اما این بار شاهد حضور “ZTE” در بخش اسپانسرینگ فیلم فجر هستیم؛ از آن جهت که این جشنواره می‌کوشد وسعت خود را بین‌المللی جلوه دهد اما کمترین حرف و حدیث از حضور فیلم‌های خارجی در این جشنواره است نمی‌توان به این اسپانسرینگ خرده گرفت زیرا مسئولان می‌توانند بر بعد بین‌المللی بودن آن تأکید کنند.
این حامی که قرار بوده همچون رایتل از روز اول در فضای کاخ جشنواره حضور پیدا کند اما به دلایلی دیرتر به این رویداد رسید و یکی دو روزی می‌شود که نام و برندش را در فضای برج میلاد علم کرده است.
ZTE یک کمپانی چند ملیتی در زمینه تجهیزات و سیستم‌های ارتباطی و مخابراتی است. این کمپانی در سال 1985 با عنوان Zhongxing Semiconductor Co در شهر شِنژن چین بنیانگذاری و در همان سال با گروهی از سرمایه‌گذاران وزارت هوا و فضای چین ادغام گردید.
در ماه مارس سال 1993، Zhongxing Semiconductor Co نام خود را به Zhongxing New Telecommunications Equipment Co تغییر و سرمایه‌اش را به سه میلیون یوان افزایش داد. رویه فعالیت این کمپانی "مالکیت دولتی و مدیریت خصوصی" بود که درآن هنگام مدل کاری جدیدی محسوب می‌گردید.
اگر چه "زد.تی.ای" یک شرکت دولتی به شمار می‌آمد اما در سال 1997 در بورس شنژن و در سال 2004 در بورس هنگ کنگ بازار سهام خود را راه‌اندازی نمود.
همزمان با سودآوری از محل فروش داخلی، این کمپانی تصمیم گرفت تا از وجوه به دست آمده از بازار سهام هنگ کنگ به منظور گسترش واحد تحقیق و توسعه، فروش تجهیزات به ملت‌های پیشرفته و تولیدات برون مرزی استفاده نماید. در سال 2006 با پیشرفت در بازار ارتباطات بین المللی، این کمپانی موفق به کسب 40 درصد سفارشات جدید شبکه‌های CDMA در سطح جهانی گردید.
در این سال ZTE برترین بازار تجهیزات CDMA را از لحاظ تعداد محموله‌ها به دست آورد.
این کمپانی در سال 2007 موفق به فروش تجهیزات خود به ودافون انگلستان، تلفنیکا اسپانیا و تِلسترا استرالیا شد و در سال 2008 با فروش در 140 کشور، ZTE مدعی شد که مشتریانی جهانی دارد.
در سال 2009، این کمپانی سومین توزیع کننده اصلی تجهیزات ارتباطی GSM در سرتاسر جهان گردید و تقریبا 20 درصد تمامی تجهیزات GSM فروش رفته در جهان با نام ZTE به فروش می‌رسیدند.
این شرکت چینی دارای چندین شرکت تابعه بین‌المللی است که در کشورهایی نظیر استرالیا، آلمان، آمریکا، هنگ کنگ، برزیل، هند و پاکستان در حال فعالیت هستند.
علاوه بر این‌ در سال 2012، زد تی ای به عنوان چهارمین توزیع کننده بزرگ گوشی‌های موبایل انتخاب شد.
کمپانی زد.تی.ای بعد از موفقیت در زمینه تجهیزات ارتباطی و مخابراتی، سری‌های متنوعی از گوشی‌های هوشمند Nubia، Grand، Blade و … را نیز تولید کرد و نمایندگی رسمی فروش آن در ایران نیز پارس سامتل است.
گفته می‌شود که رایزنی‌های رایتل با مسئولان این برند چینی منجر به حضور آنها در جشنواره سی و سوم فیلم فجر شده تا شاید از این طریق بخشی از هزینه‌های اپراتور سوم جهت حمایت از این رویداد فرهنگی تعدیل شود.
در حالیکه هیچ عدد و رقمی درباره حمایت‌های مالی این برندهای مخابراتی از جشنواره فیلم فجر مطرح نشده و همچنین با توجه به وسعت تبلیغات آنها که حتی در ویژه‌ برنامه‌های تلویزیونی مرتبط با این رویداد نیز مدام در قاب دوربین به چشم می‌خورد، می‌توان این طور برداشت کرد که اپراتور سوم موبایل حامی ویژه این نمایشگاه با هزینه کرد اصلی بوده است.
فعالیت پایاپای رایتل و ZTE در کاخ جشنواه فیلم فجر می‌تواند گویای این باشد که بیشترین تجهیزات و امکانات ارتباطی اپراتور سوم از وندور چینی زد‌تی‌ای تأمین می‌شود.
البته این موضوع جدیدی نیست و مدیر عامل سابق رایتل نیز گفته بود که تجهیزات خود را از وندورهای خارجی 'هوواوی' و 'زد تی ای' تأمین می‌کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.