امنیت

فناوری اطلاعات

February 13, 2015
0:00 جمعه، 24ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67428

اظهارات ابوالحسن فیروزآبادی از افزایش جرایم سایبری

قایم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با نگران‌کننده خواندن آسیب‌های فضای مجازی گفت: در سال ۸۹، تعداد ۱۰۳۵ جرم در فضای مجازی ثبت شده بود ولی در حال حاضر به 8 هزار رسیده است.
 
 
ابوالحسن فیروزآبادی در نشستی با عنوان تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر خانواده گفت: ارتباطات سنتی و رودرروی گذشته در حال حاضر به ارتباطات چندبه چند تبدیل شده است که فرم اعلای آن رسانه‌های اجتماعی هستند. 
وی در خصوص پیامدهای ورود شبکه‌های اجتماعی گفت: تفاوت در حوزه ارتباط و تبدیل ارتباط به اتصال یکی از این پیامدهاست تا جایی که در حال حاضر از 7 میلیارد ساکن کره زمین 3 میلیارد آن از خدمات نسل سوم اینترنت استفاده می‌کنند همین‌طور اگر افرادی در گروه‌های تکفیری جذب می‌شوند علت آن حضور در شبکه‌های اجتماعی است. 
قایم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سرعت تحولات در این فضا اینقدر بالاست که طراحان تکنولوژی نیز نمی‌دانند در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. همچنین ایجاد فراواقعیت در فضای مجازی می‌تواند بسیاری از موارد را شبیه‌سازی کند. 
فیروزآبادی با بیان اینکه کشور ما در رتبه هفتم از لحاظ حجم وبلاگ قرار دارد گفت: در اکثر کشورهای دنیا وبلاگ محلی برای تضارب آراء است اما در کشور ما مباحث در وبلاگ‌ها به صورت یکطرفه انجام می‌شود. 
قایم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه آسیب‌های فضای مجازی کم‌کم نگران کننده است، گفت: باید رفتار ملی خودمان را در فضای مجازی بسنجیم و راه‌های پیشگیری و درمان بررسی شود. ضمن اینکه فضای مجازی بیشترین تاثیر را بر دو عامل اعتماد و مشارکت که از سرمایه‌های اجتماعی هستند دارد. 
قایم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آمار جرائم در فضای مجازی خوب نیست این موجود سرکش مانند اسب سرکشی است که اگر مهار شود به ما سواری می‌دهد اما در عین حال باید از افراط و تفریط و هرگونه پیش‌داوری و گزاره‌های آن در این زمینه بپرهیزیم. 
قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال 89، 1035 جرم در فضای مجازی ثبت شده بود ولی در حال حاضر به  8 هزار رسیده است این موضوع باعث می‌شود توجه‌مان با حوزه آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی جلب کنیم و در این زمینه دست استمداد به سمت متخصصان و کارشناسان دراز می‌کنیم. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.