تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 13, 2015
0:14 جمعه، 24ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67433

دومین دوره جایزه چالش نوآورانه برگزار می شود

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با همکاری انجمن تشکل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشورهای عرب (اجمع)، دومین دوره جایزه‌ چالش نوآورانه را در اسفندماه 1393 برگزار می‌‌کند.
 
 
ناصرعلی سعادت، رییس سازمان نصر تهران و رییس کمیته راهبری دومین جایزه چالش نوآورانه با اعلام این مطلب گفت: هیات مدیره سازمان در راستای برناپروری، حمایت و تشویق جوانان خلاق ایرانی، با همکاری اجمع این مراسم را برای دومین بار در سال 93 برگزار می کند.
 
سعادت، درخصوص اهداف برگزاری دومین دوره جایزه چالش نوآورانه گفت:  با توجه به این که موضوع «انتقال تجربه به جوانان صنف و استفاده از ایده‎ها و انرژی‎های جوان” یکی از اهداف و برنامه‎های هیات مدیره چهارم سازمان نصر تهران است، از تمامی جوانان خلاق  که دارای ایده‎های نوین در راه‎اندازی کسب‌و کارهای شخصی بر مبنای فناوری اطلاعات هستند دعوت می‎شود، ایده‎های خود را دراین دوره از جایزه نیز مطرح کنند.او با اشاره به حمایت‎های این جایزه از طرح‎های خلاق برگزیده افزود: دراین جایزه که همچون اولین دوره برگزاری آن به صورت رایگان برگزار می‎شود، از طرح‎های منتخب جوانان ایرانی خلاق در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات که دارای منافع اجتماعی، زیست‌محیطی و با قابلیت حل مشکلات و بر مبنای فناوری اطلاعات هستند، حمایت مادی و معنوی می‎شود.
رییس سازمان نصر تهران به برگزاری موفق اولین دوره جایزه چالش نوآورانه در شهریورماه 93 اشاره کرد وگفت: در دوره اول که با استقبال خوب جوانان صاحب ایده روبه رو شد، بیش از هشتاد طرح خلاقانه در زمینه‌های متنوع و مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات به دبیرخانه جایزه ارسال شد. 
 سعادت با بیان اینکه، جوانان خلاق ایرانی، ایده‌های خود را درمعرض قضاوت داوران داخلی و بین‌المللی قرار دادند، ادامه داد: این طرح‌ها پس از غربال‌گری توسط تیم داوران مجرب، مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت بیست طرح برتر جهت ارایه در برنامه انتخاب شدند که از این میان، شش طرح خلاقانه  فناوری اطلاعات  موفق به گزینش از سوی داوران شد.
سعادت گفت: امیدواریم این طرح‎ها به عنوان نماینده طرح‎های خلاق ایرانی، بتواند الگوی مناسبی برای پرورش و توسعه کسب و کار فناوری اطلاعات هم در جامعه و هم در میان کشورهای دیگر باشد.
  حمایت از ایده‌های نوین در حوزه کسب‌و کار فاوا
اولین دوره جایزه چالش نوآورانه، شهریورماه 93 با هدف تشویق و حمایت جوانان ایرانی برای"راه‌اندازی کسب و کارهای نوپای شخصی" برگزار شد و دررنهایت 6 طرح برگزیده از دید داوران و حضارموفق به کسب جوایز مادی و معنوی شد.
در دومین دوره جایزه چالش نوآورانه از طرح‎های برگزیده جوانان کارآفرین زیر سی سال که قابلیت پیاده‌سازی درمدت‌زمان یک ماه  را دارند، حمایت‌های مالی و معنوی به‌عمل می‎آید. علاقه‌مندان می‌توانند حداکثر تا  26 بهمن 1393 با مراجعه به سایت chalesh.tehrannsr.org و پس از ثبت نام در سامانه‌ کاربری، طرح‌های پیشنهادی خود را به منظور حضور در این رقابت ارسال کنند.
براساس اعلام کمیته راهبری برگزاری دومین جایزه چالش نوآورانه، حمایت‏های مالی این دوره جایزه، ویژه اجرا و پیاده‌سازی طرح‌های برنده در قالب قراردادهای یک‌ماهه با مبلغ‌های 100 تا 150 میلیون ریال متناسب با ویژگی‎های طرح است. همچنین با توجه به اهداف برگزارکنندگان  در راستای حمایت از جوانان خلاق و مبتکر،  این قراردادها با شرایطی تدوین می‎شوند که در آن کلیه مالکیت‌های مادی و معنوی محصول نهایی متعلق به ارایه‌دهندگان طرح بوده و برگزارکنندگان در این موضوع منتفع نخواهند بود. 
اهدای گواهینامه معتبر به طرح های برنده نیز از دیگر برنامه‎های دومین جایزه چالش نوآورانه خواهد بود.
از این رو، سازمان نصر تهران از کلیه فعالان و جوانان دعوت می‎کند ایده‎های نوین راه‎اندازی یک کسب و کار برمبنای ICT را برای حضور دراین برنامه ارایه کنند.
براین اساس 50 طرح برگزیده از میان طرح‏های ارسالی در مرحله نخست این جشنواره موردارزیابی قرار می‎گیرند و در نهایت کمیته داوران دومین جایزه چالش نوآورانه، 15 طرح برتر را اعلام خواهد کرد.
  همکاری نصر تهران و  اجمع در جایزه چالش نوآورانه
سازمان نظام صنفی رایانه‎ای استان تهران طی دوسال گذشته، در راستای گسترش ارتباطات بین‎المللی خود، تفاهم نامه‎ای را با انجمن تشکل‎های فناوری اطلاعات و ارتباطات عرب (اجمع) امضا کرد تا از این طریق  ضمن معرفی توانمندی‎های جامعه ICT ایرانی فراسوی تحریم‌های اقتصادی، از فرصت‌های مشترک نهفته در این انجمن، برای توسعه کسب و کار بهره بگیرد. مواردی همچون انجام پروژه‌های مشترک، صدور خدمات فنی و مهندسی ICT به ویژه در بحث آموزش و انتقال تکنولوژی و توسعه بازار فاوا اجمع، از مهم‌ترین مفادی هستند که از این تفاهم‌نامه نتیجه می‌شوند. انجمن تشکل‌هایICT عرب که مجموعه‌ای از تشکل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات ۲۲ کشور عرب خاورمیانه را در بر می‌گیرد، اجتماع بزرگی از نمایندگان تشکل‌های فاوا در کشورهای عربی است که از نگاهی کلان به بحث و بررسی و بهره‌گیری از پتانسیل‌های مشترک می‌پردازند. سازمان نظام صنفی رایانه‌ای براساس این تفاهم در تابستان گذشته موفق شد بزرگ‌ترین همایش  تحت عنوان “اینترنت؛ پیشران توسعه اقتصادی” را با همکاری اجمع و با حضور متولیان دولتی و خصوصی ICT در ایران و کشورهای عرب برگزار کند. در ذیل این همایش، اولین دوره جایزه چالش نوآورانه برگزار شد تا بستری برای معرفی توانمندی جوانان ایرانی در زمینه ایده‌های خلاقانه فناوری اطلاعات و ارتباطات باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.