رسانه‌های اجتماعی

February 13, 2015
13:13 جمعه، 24ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67437

تبلیغات وایبری راه فرار ندارند

پس از پیامکهای تبلیغاتی که از سوی اپراتورهای تلفن همراه ارسال می‌شد، پیام‌های تبلیغاتی که در فضای وایبر برای مشترکان ارسال می‌شود، برای کاربران این نرم‌افزار موبایلی آزاردهنده شده است.
 
طی ماه‌های اخیر برخی از مشترکان همراه اول در صفحه وایبر خود روزانه چندین پیام تبلیغاتی دریافت می‌کنند که این موضوع در میان کاربران این شبکه موبایلی نارضایتی‌های متعددی را به دنبال داشته است.
 
پیش از این نیز ارسال گاه و بیگاه پیامکهای تبلیغاتی که برخی اپراتورهای تلفن همراه ارسال می‌کردند، موجب گلایه مردم شده بود اما از آنجا که به دنبال اعلام عدم تمایل مشترک برای دریافت این پیامک‌ها، پیام‌های مختلفی مثل پیامک‌های بانکی نیز قطع می‌شد، مشترکان به ناچار دریافت این پیامک‌ها را طاقت می‌آوردند.
 
اما درنهایت چندی پیش به دنبال اعتراضات متعدد مردمی، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، اپراتورها را به ارائه راهکاری ملزم کرد تا بر اساس آن بدون ایجاد مشکل در زمینه دریافت پیامکهای بانکی مشترکان بتوانند دریافت پیامکهای تبلیغاتی خود را غیر فعال کنند.
 
بر این اساس عده‌ای فکر می کردند مشکل دریافت پیامهای تبلیغاتی دیگر حل شده است اما این بار وایبر ثابت کرد که این قصه سر دراز دارد.
 
حال در میان مشترکان این نرم افزار همواره این سوال مطرح می‌شود که راه فرار از پیام‌های تبلیغاتی وایبر چیست اما متاسفانه تاکنون هیچ راهی برای فرار از این نوع مزاحمتها طراحی نشده و به عبارت دیگر اگر فردی علاقمند به استفاده از این نرم افزار است، به تحمل این پیام‌ها نیز محکوم خواهد بود.
 
البته خود شرکت وایبر معمولا تلاش زیادی دارد تا از این فضا برای تبلیغات استفاده نشود اما به هر صورت آنچه اکنون در واقعیت مشاهده می‌شود، دریافت روزانه چندین پیام تبلیغاتی است که حتی به گفته وزیر ارتباطات برای حل این مشکل از آنجا که این برنامه در اختیار خود افراد است کاربران آن درنهایت می توانند در صورت نارضایتی وایبر را از موبایل خود حذف کنند.
 
بنا بر اظهارات کاربران این شبکه موبایلی، به نظر می‌رسد در حال حاضر پیامهای تبلیغاتی این شرکت تنها به دارندگان سیم‌کارت های اپراتور اول ارسال می‌شود و در میان مشترکان همراه اول نیز آنها که کدهای قدیمی‌تری مانند کدهای یک تا سه را در دست دارند به مراتب پیامهای بیشتری در این حوزه دریافت می کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.