سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

February 15, 2015
10:58 یکشنبه، 26ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67523

زندگی چند رسانه ای

امروزه قابلیت پخش فایل‌های چندرسانه‌ای در اکثر دستگاه‌های دور و برمان وجود دارد. از ست‌تاپ باکس‌ها که تعداد کمی از فایل‌ها را پشتیبانی می‌کنند گرفته تا تلویزیون‌های هوشمند که حالا آن‌قدر پیشرفته شده‌اند که قابلیت توسعه سخت‌افزاری دارند، همگی تلاش می‌کنند تجربه لذت‌بخشی را برای‌تان فراهم کنند.
 
اما اگر از آن دسته افراد هستید که زمان زیادی را ‌صرف تفریحات چندرسانه‌ای می‌کنند و امکانات دستگاه‌هایی مثل سینمای خانگی یا تلویزیون‌ پاسخگوی نیازهای‌تان نیست؛ پیشنهاد می‌کنیم با دنیای جذاب «پخش‌کننده‌های چندرسانه‌ای دیجیتال» (Digital Media Player) آشنا شوید. قابلیت اتصال به شبکه‌های خانگی برای پخش فایل‌های چندرسانه‌ای از طریق کامپیوتر، استریم از سرورهای راه دور مثل یوتوب و پخش فایل‌های ذخیره شده روی فلش مموری یا دیسک‌های سخت، از مهم‌ترین قابلیت‌های‌ این دستگاه‌ها هستند.
 
 
برخی از این دستگاه‌ها مثل مدل Roku 2 امکان بازی کردن عناوین محبوبی از جمله «پرندگان خشمگین» (Angry Birds) را هم برای‌تان فراهم می‌‌کنند. حتی در پخش‌کننده‌های چند رسانه‌ای «سی‌گیت» (Seagate)، جایگاهی مخصوص برای دیسک‌های سخت اکسترنال همین شرکت در نظر گرفته شده است. برخی تولیدکنندگان پا را فراتر گذاشته‌اند و محصولاتی تولید کرده‌اند که به سیستم عامل اندروید مجهز شده‌اند. مدل Evo TV XL یکی از همین ساخته‌های اندرویدی شرکت AMKETTE است. این دستگاه هوشمند به 1 گیگابایت رم و پردازنده Cortex A9 مجهز شده است. به‌هرحال اگر از پشتیبانی محدود تلویزیون‌تان از فرمت‌های حاضر در آرشیوتان ناامید شده‌اید یا دوست دارید فیلم‌های‌تان را بدون هیچ‌گونه زحمتی از روی دیسک سخت متصل به شبکه‌ خانگی‌تان تماشا کنید، دنیای پخش‌کننده‌های چندرسانه‌ای را امتحان کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.