تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 16, 2015
19:35 دوشنبه، 27ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67558

شبکه الکترونیکی پستی در کشور راه اندازی می شود

مدیرعامل شرکت پست ایران از راه اندازی شبکه الکترونیکی پستی در کشور تا خردادماه سال 94 خبر داد.
«حسین مهری» روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل پست خراسان جنوبی در بیرجند افزود: با راه اندازی شبکه الکترونیکی در پست جابجایی مرسولات به جای فیزیکی بصورت الکترونیکی انجام می شود و هر شهروند می تواند یک صندوق الکترونیکی در فضای مجازی داشته باشد.
 
وی افزایش سرعت و دقت و نیز کاهش هزینه های مالی را از مزایای راه اندازی شبکه الکترونیکی پستی دانست و یادآور شد: پست ماموریت های جدیدی را در دنیا به خود گرفته که دارای سه وجه فیزیکی، الکترونیک و مالی است لذا باید شبکه های الکترونیکی و مالی را به سرعت در پست راه اندازی کنیم که در این زمینه اقدامات اولیه انجام و سرمایه گذاری سنگینی نیز شده است.
 
وی ادامه داد: تاکنون توانسته ایم شبکه الکترونیکی را برای رهگیری مرسولات پستی، گزارش های مدیریتی و نظارت های الکترونیکی راه اندازی کنیم که امیدواریم این شبکه هرچه زودتر تکمیل و راه اندازی شود. 
 
مدیر عامل شرکت پست ایران گفت: شبکه ارتباطی پست قدیمی ترین شبکه ارتباطی دنیاست که همزاد با تاریخ تمدن بشری شکل گرفته و طی اعصار و قرون تغییراتی در آن رخ داده است. 
 
مهری با اشاره به اینکه مردم در دنیا به پست اعتماد دارند یادآور شد: امروز با ایجاد شبکه های جدید ارتباطی توسعه یافته، هیچکدام موجب کاهش خدمات پستی نشده بلکه موجب تقویت این شبکه نیز شده است.
 
وی با بیان اینکه دولت الکترونیک بدون در نظر گرفتن پست اجرایی نمی شود یادآور شد: در این راستا باید زیر ساخت ها و سرویس های پستی تقویت شود و تحولی در مجموعه پست بوجود آید.
 
وی با بیان اینکه سیستم GIS در شبکه پستی راه اندازی می شود گفت: با اجرای این طرح در بحران ها، امدادرسانی و موارد اورژانسی می توانیم مکان را به راحتی شناسایی کرده تا در جهت خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم در سراسر کشور گام برداریم.
 
مهری در ادامه گفت: هیچ گاه پست به صورت کامل به بخش خصوصی واگذار نمی شود زیرا که این مهم یک بخش حاکمیتی است و همچنین خدمات پست باید به دورترین و محروم ترین روستا نیز برسد.
 
مدیرکل سابق پست خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: اداره کل پست استان در بین سازمان ها و ادارات استان بیشترین درصد اشتغال را در سامانه رصد داشته است.
 
«حسین عنایتی» با اشاره به فعالیت های پست اظهار کرد: ثبت نام دانشجویان پیام نور از سال گذشته از طریق پست، تبدیل اسناد دفترچه ای به تک برگی، ثبت نام کارت هوشمند ملی، حمل بار حجاج، صدور پروانه شکار و تمدید دفترچه شناسایی شکارچیان برای نخستین بار از جمله این فعالیت ها است.
 
وی راه اندازی پست 193 ، مشارکت در طرح های ملی از جمله ثبت نام یارانه ها و نیز بهنگام سازی اطلاعات کدپستی و نصب پلاک را از دیگر فعالیت های شرکت پست خراسان جنوبی ذکر کرد و افزود: تمام این فعالیت ها در راستای اشتغالزایی بوده است.
 
سرپرست شرکت پست خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: پست مسیر جدیدی را آغاز کرده و بنا دارد به جایگاه واقعی خودش در معادلات اقتصادی برسد.
 
« حمید صابریان» افزود: در برنامه های آتی پست استان دو مسئله « پست اخلاقی » و « اخلاق پستی » سرلوحه کار قرار می گیرد.
 
در این مراسم «حمید صابریان» به عنوان سرپرست شرکت پست خراسان جنوبی معرفی و از خدمات پنج ساله «حسین عنایتی» مدیرکل پست خراسان جنوبی نیز تقدیر شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.