تحلیل بازار

تلفن همراه

February 17, 2015
11:07 سه شنبه، 28ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67581

سهام شرکت اپل رکورد زد

اپل از گذشته به عنوان برترین شرکت فناوری شناخته می‌شد اما اکنون ارزش کلی سهام این شرکت به 700 بیلیون دلار رسیده تا این غول فناوری بتواند رکورد جدیدی را در میان شرکت‌های فناوری به خود اختصاص دهد.
کمپانی اپل به عنوان برترین شرکت و غول فناوری دنیا نام گرفته که در زمینه تولید و عرضه محصولات فناورانه ای مانند لپ تاپ، پی سی، تبلت، اسمارت فون، آی‌پد و … فعالیت دارد. اپل در هفته گذشته توانست رکورد سهام های مالی را به خود اختصاص دهد.
 
 
ارزش هر سهم اپل به 122 دلار و ارزش کلی سهام این شرکت به بیش از 700 بیلیون دلار رسید تا این کمپانی بتواند رکورد دیگری را به خود اختصاص دهد. این شرکت فناورانه توانست اولین شرکتی باشد که سهام کلی آن به 700 بیلیون دلار دست پیدا کرده است.
 
شرکت اکسون موبایل ( Exxon Mobil) در دومین رده قرار گرفته و ارزش کلی سهام این شرکت در حدود 385 بیلیون دلار اعلام شده است. در حال حاضر، سهام شرکت های مایکروسافت و گوگل از سهام شرکت اپل باز مانده اند.
 
این موضوع در حالی است که تیم کوک، مدیرعامل اپل در هفته گذشته گفته بود: «کمپانی اپل به این ادعا که سود دهی و میزان خلاقیت ارتباط عکس دارند، معتقد نیست. بدین معنا که با افزایش سود دهی، خلاقیت شرکت ها کاهش نمی یابند و مقامات اپل هیچ گونه محدودیتی را در قابلیت هایش اعمال نمی کند و پروژه های جدیدی را آغاز خواهند کرد.»
 
فروش اپل در بازارهای چین به سرعت در حال افزایش بوده به طوری که درآمد این شرکت تنها در بازارهای چین با رقمی در حدود 38 بیلیون دلار در سال 2014 میلادی مواجه بوده که نسبت به سال گذشته در حدود 1 بیلیون دلار رشد داشته است.
 
گرچه بازارهای فناوری در دستان اپل است اما این شرکت بایستی به ارائه و عرضه گجت های متفاوت و جدیدی بپردازد تا بتواند همچنان در اوج بماند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.