اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 18, 2015
17:59 چهارشنبه، 29ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67593

پلیس فتا فرهنگ‌ساز سایبری می‌پذیرد

رییس پلیس سایبری کشور گفت: سایت hamyar.cyberpolice ir برای ثبت‌نام از همیاران پلیس فتا راه‌اندازی شد.
 
کمال هادیانفر افزود: جذب و به کارگیری اعضای پلیس افتخاری در فتا ناجا با هدف بسط و گسترش ارتقای امنیت در فضای مجازی و آموزش کاربران و افزایش سطح فرهنگ عمومی صورت گرفته است. رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا در تشریح طرح جذب و به کارگیری پلیس‌های افتخاری بیان داشت: این طرح به صورت تمرکزی از اواخر سال 1392 در ناجا کلید خورد و ضمن ابلاغ دستورالعمل به پلیس‌های تخصصی کار جذب و به کارگیری این افراد از ابتدای سال 1393 صورت گرفت و تعداد بسیار زیادی از افراد جامعه تمایل خود را جهت همکاری اعلام کرده‌اند. وی افزود: جذب پلیس‌های افتخاری در کلیه استان‌ها توسط پلیس‌های تخصصی صورت می‌گیرد و روسای پلیس فتا هر استان نیز در خصوص نحوه جذب و به کارگیری پلیس‌های افتخاری در استان مربوطه اقدامات لازم را انجام داده‌اند. هادیانفر گفت: هر چه آموزش کاربران در ابعاد مختلف بیش تر شود قطعا میزان آسیب پذیری آنان را کاهش می‌دهد ضمن اینکه برخی از جرایم به دلیل عدم آگاهی مجرمان از جرم بودن عمل ارتکابی آنان به وقوع می‌پیوندد. این مقام مسوول با بیان اینکه آموزش‌های مختلفی جهت همیاران پلیس فتا ناجا پیش‌بینی شده است که با توجه به سن و سطح تحصیلات این افراد به آنان آموزش داده می‌شود گفت: چون ناجا ضابط قضایی است بنابراین در زمینه آموزشی امور حقوقی، قضایی، خطرات و آسیب‌های فضای مجازی (عمومی و تخصصی)، مسایل عقیدتی و سایر آموزش‌های لازم و مرتبط با فعالیت پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی نیز به فرهنگسازان سایبری داده می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.