بازی

سخت‌افزار

فناوری

گجت

لبه تکنولوژی

February 19, 2015
1:36 پنجشنبه، 30ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67628

مدل جدید عروسک باربی با قابلیت اتصال به اینترنت و ارتباط تعاملی

این طور که رسانه‌های خبری اعلام کردند، باربی به عنوان یکی از محبوب‌ترین عروسک‌های جهان به‌زودی به اینترنت متصل می‌شود تا قابلیت چت کردن آن با اطرافیان فراهم شود.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، خبرگزاری بی‌بی‌سی با اعلام این خبر توضیح داد که Mattel به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اسباب‌بازی در جهان همکاری‌های جدیدی را با یک استارت‌آپ آمریکایی موسوم به ToyTalk آغاز کرده است تا مدل جدیدی از این عروسک‌ها رابا نام Hello Barbie تولید کند که این عروسک می‌تواند ارتباط دو طرفه با کودکان داشته باشد.

سخنگوی شرکت Mattel در این خصوص گفت: «نخستین درخواستی که ما از کودکان دختر در همه جهان دریافت کردیم این بوده است که آنها می‌خواهند با عروسک باربی خود صحبت کنند. هم‌اکنون برای نخستین بار باربی می‌تواند به صورت تعاملی با کودکان ارتباط برقرار کند».

عروسک Hello Barbie به یک پلتفورم تشخیص صحبت مجهز شده که شرکت ToyTalk آن را ساخته است و بر این اساس می‌تواند بازی‌های تعاملی را با کودکان انجام دهد، قصه تعریف کند، لطیفه بگوید و به صحبت‌های کودک گوش دهد و خود را با او سازگار کند.

بر این اساس اگر کودکی دارید که قصه گوش دادند را دوست دارد، این عروسک کوچک می‌تواند نیاز فرزند شما را به خوبی پاسخ گوید.

این عروسک از طریق شبکه Wi-Fi به اینترنت متصل می‌شود و از مهم‌ترین امکانات به کار رفته در آن می‌توان به میکروفون، اسپیکر و چراغ‌های رنگارنگ LED برای روشن شدن گردنبند اشاره کرد.

باتری‌های قابل شارژ در قسمت پاهای عروسک جاسازی شده‌اند و یک شارژر زیبا نیز برای این محصول در نظر گرفته شده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.