اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 21, 2015
23:47 شنبه، 2ام اسفندماه 1393
کد خبر: 67701

امیدواری مدیرعامل یاهو به ارتقای کسب و کار همراه

مریسا میر مدیر عامل یاهو که تلاش بسیاری را برای ارتقای کسب و کار این شرکت در حوزه محصولات و خدمات همراه به عمل آورده، از موفقیت های کسب شده در این زمینه خشنود است.
وی از زمان پیوستن به یاهو تعداد کارمندان بخش خدمات همراه این شرکت را از 50 نفر به 500 نفر افزایش داد و ضمن به روزکردن برنامه های ورزشی، آب و هوا، بازی و … یاهو خدمات جدیدی را نیز عرضه کرد.
اما این روزها یاهو درصدد به روزرسانی پلاتفورم همراه خود با همکاری تعدادی از توسعه دهندگان برجسته برنامه های رایانه ای است. این شرکت در اولین کنفرانس توسعه دهندگان همراه خود از مجموعه ابزار تازه ای رونمایی کرد که می توان از آنها برای ایجاد، توزیع و کسب درآمد از برنامه های همراه استفاده کرد. یاهو همچنین برای طراحی برنامه های همراه خود نیز ابتکارعمل های تازه ای را به اجرا درمی آورد.
 
توسعه خدمات همراه یاهو با خرید شرکت نوپای Flurry در ماه جولای با پرداخت 300 میلیون دلار سرعت بیشتری به خود گرفت. مهندسان این شرکت به تازگی از 7 تا 10 برنامه همراه جدید رونمایی کرده اند که برای گوشی های هوشمند با قیمت متوسط قابل استفاده است. از جمله مزیت های جالب برنامه های همراه Flurry این است که کاربران را از تعداد افراد دیگری که در حال استفاده از یک برنامه خاص هستند و فعالیت هایی که آنها از این طریق انجام می دهند مطلع می نماید.
 
برنامه های Flurry مجموعا بر روی 1.6 میلیارد گوشی همراه در سراسر جهان نصب شده است. این شرکت به توسعه دهندگان برنامه های همراه نیز امکان می دهد از عملکرد آنها به تفکیک جغرافیایی، وسایل همراه، مدت زمان استفاده و … مطلع شوند.
 
یاهو برای افزایش انگیزه این افراد 60 درصد از درآمد تبلیغاتی هر برنامه را نیز به توسعه دهنده آن پرداخت کرده و 40 درصد را به خود اختصاص می دهد. این شرکت امیدوار است با تمهدیاتی از این دست بتواند بر رقبای اصلی خود مانند گوگل و اپل غلبه کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.