فناوری اطلاعات

February 22, 2015
16:38 یکشنبه، 3ام اسفندماه 1393
کد خبر: 67735

جهانگرد: نصرکشور برای تحول آماده شود

مجمع عادی عمومی سالیانه و انتخابات شورای مرکزی دور چهارم روز چهارشنبه 29 بهمن ماه با حضور اعضای هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان‌ها در کانون انصار برگزار شد.
 
این مراسم با استقرار هیات رییسه مجمع و ریاست کاظم آیت اللهی رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با یک ساعت تاخیر به طور رسمی آغاز به کار کرد.
در ابتدای این مراسم بنا به درخواست هیات رییسه، مهدی لسان صدق سرپرست دبیرخانه   گزارش عملکرد سازمان نصر کشور را ارایه کرد. دستور بعدی جلسه گزارش‌ صورت‌های مالی منتهی به 30 آذر 93 بود که توسط فرهاد نیک نفس، خزانه‌دار سازمان، ارایه شد. پس از استماع گزارش حسابرس مستقل و بازرس سازمان، صورت‌های مالی به اتفاق آرا به تایید اعضای سازمان رسید. همچنین رای‌گیری برای تصویب ترازنامه به عمل آمد و ترازنامه مورد تصویب هیات عمومی قرار گرفت.  در ادامه مراسم از کاندیداهای شورای مرکزی درخواست شد که اعلام کاندیداتوری کنند تا با ثبت‌نام آنها انتخابات شورای مرکزی برگزار شود.
 
  نهاد صنفی مقتدر زمینه‌ساز حرکتی شتابنده 
نصراله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز از مهمانان حاضر در نشست مجمع عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور بود که در خصوص ضرورت وجود نهادهای صنفی مقتدر به سخنرانی پرداخت و گفت: وجود یک نهاد صنفی مقتدر موجب می‌شود تا مجموعه صنعت ICT به جایگاه شایسته خود در اقتصاد ایران دست پیدا کرده و حرکت شتابنده در اقتصاد را محقق کند. 
وی افزود: در حال حاضر، مجموعه ارتباطات و فناوری اطلاعات حدود سه درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) را به خود اختصاص داده که در این میان سهم فناوری اطلاعات کمتر از یک درصد است.این درحالی است که این موضوع در اقتصادهای توسعه یافته متفاوت بوده و تا حدود هفت درصد و بیشتر است.
وی در خصوص تشکیل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نیز گفت: تشکیل یک نهاد صنفی، معرف گستردگی یک صنعت در عرصه اقتصادی کشور است و این سازمان در طول یک دهه فعالیت خود توانسته در هدایت فعالیت‌های فناوری اطلاعات در کشور نقش موثری داشته باشد.
معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: سازمان نظام صنفی به عنوان پارلمان بخش‎خصوصی ICT می‌تواند در تحلیل مسایل موجود در این حوزه، حل و فصل آنها و همچنین ایجاد رویه‌ها و راهکارهای جدید در صحنه اقتصادی کشور، حضور فعال
داشته باشد.
وی با بیان این مطلب که می‌توان با ایجاد یک کمیته و با یک باز تعریف ساختاری، از ظرفیت جوانان و بانوان در مدیریت و تصمیم‌گیری‌های این حوزه استفاده شود، افزود: باید برآیند تلاش‌ها منجر به تقویت ظرفیت‌های موجود شود و افق پیش‌رو بیانگر افزایش نقش بانوان و جوانان در خلق ثروت است و این موضوع باید در این نهاد صنفی نیز مورد توجه قرار گیرد.
 
  افزایش اشتیاق به سرمایه‌گذاری در حوزه ICT
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در مورد تحولات اقتصادی و سیاسی در حال وقوع در سطح ملی و منطقه تصریح کرد: در حال حاضر، اشتیاق به سرمایه‌گذاری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطح بین‌المللی رشد چشمگیری 
داشته است.
وی در خصوص اقدام‌های مثبت صورت گرفته در کشور در حوزه اقتصادی افزود: سازمان نظام صنفی به عنوان پارلمان بخش خصوصی ICT می‌بایست، آثار بازگشایی اقتصاد را در این حوزه و کسب‌وکارهای مرتبط بررسی و زمینه ارتقای این بخش و دولت را از طریق مدیریت دانش فراهم کند.
نصراله جهانگرد افزود: در کشور ما نیز با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تلاش‌های در دست اجرا، سال آینده شاهد اوج‌گیری فراهم شدن زیرساخت ارایه خدمات در حوزه‌های تلفن همراه، اینترنت خواهیم بود.
وی تاکید کرد: با توجه به رشد شرکت‌های دات‌کام و همچنین تحولات تکنولوژیک در سطح دنیا و همچنین داخل کشور، به نظر می‌رسد نظام صنفی باید خود را برای این موضوع آماده و
تجهیز کند.
وی خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات آمادگی دارد تا هرگونه همکاری که موجب ارتقای جایگاه صنعت و به دنبال آن، تحقق اقتدار حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور شود را عملیاتی کند.
 
  معرفی کاندیداها و برگزاری انتخابات
در ادامه این مراسم کاندیدهای انتخاب شورای مرکزی و بازرس به معرفی خود پرداختند و برنامه و دیدگاه‌های خود را اعلام کردند. سپس انتخابات برگزار و افراد ذیل به عنوان اعضای شورای مرکزی برگزیده شدند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.