اپراتورها

تلفن همراه

February 22, 2015
20:04 یکشنبه، 3ام اسفندماه 1393
کد خبر: 67744

ماجرای ورود اپراتورهای مجازی به کشور/ تلفن‌های ثابت مجازی شوند

با وجود اپراتورهای تلفن همراه، اپراتورهای تلفن ثابت با رکود مواجه شده‌اند. پیشنهاد می شود اپراتورهای تلفن ثابت برای ایجاد درآمد و ماندن در بازار رقابت، با بررسی بازار تقاضا به ارایه سرویس‌هایی خاص و با عنوان اپراتورهای مجازی بپردازند.
با وجود اپراتورهای تلفن همراه، اپراتورهای تلفن ثابت با رکود مواجه شده‌اند. پیشنهاد می شود اپراتورهای تلفن ثابت برای ایجاد درآمد و ماندن در بازار رقابت، با بررسی بازار تقاضا به ارایه سرویس‌هایی خاص و با عنوان اپراتورهای مجازی بپردازند.
به گزارش خبرنگار تابناک اقتصادی، اپراتورهای مجازی بدون نیاز به زیرساخت‌های شبکه تلفن همراه، با توجه به رده سنی کاربران به ارایه سرویس‌های خاص می‌پردازند. آنچه باعث تاکید بر ورود این اپراتورها به ایران می‌شود ایجاد رقابتی است که بین اپراتورهای تلفن همراه کرده و نهایتا منجر به افزایش سطح کیفی خدمات ارایه شده می‌شود.
 
ایجاد اپراتورهای مجازی تلفن همراه، یکی از موضوعاتی است که با راه‌اندازی و توسعه شبکه های نسل سوم و چهارم تلفن همراه در جهان مطرح شد.
 
این دسته از اپراتورها بدون نیاز به زیرساخت های شبکه و با استفاده از بستری که اپراتورهای اصلی در اختیارشان قرار می دهند، به ارایه خدمات به کاربران می‌پردازند.
 
چالش اصلی اپراتورها
 
ارتقای شبکه‌های ارتباط سیار به نسل سوم و چهارم با مباحثی چون محتوا و نحوه ارایه سرویس‌های مناسب همراه بود. 
 
یکی از اصلی‌ترین چالش‌هایی که برای یک اپراتور مطرح می‌شود این است که با توجه به زیرساخت های موجود چه سرویس‌هایی را می تواند به کاربران خود ارایه دهد که ضمن حفظ کاربران کنونی در بازار رقابت به افزایش تعداد کابرانش نیز منجر شود.
 
یکی از مواردی که می تواند اپراتورهای اصلی را در انجام ارایه خدمات مناسب به کاربران یاری رساند؛ راه‌اندازی اپراتورهای مجازی تلفن همراه است.
 
لزوم تعجیل در صدور پروانه راه‌اندازی
 
ایران به عنوان یکی از کشورهایی که به تازگی اقدام به راه اندازی نسل سوم و چهارم تلفن همراه کرده، بازار مناسبی برای ارایه خدمات پهن باند به وجود آورده است.
 
بر این اساس محمد پیروی کارشناس دفتر اطلاعات و ارتباطات مرکز پژوهش های مجلس تاکید کرد: با توجه به سند چشم‌انداز 1404 تهیه پروانه‌های لازم به منظور راه اندازی اپراتورهای مجازی در کشور نیاز به تعجیل بیشتری دارد.
 
او توضیح داد: در تدوین مقررات و استانداردهای مربوط به اپراتور مجازی تلفن همراه، نحوه همکاری با اپراتورها و شرکت های معتبر خارجی نیز در نظر گرفته شود. در تدوین مقررات و استانداردهای اپراتور مجازی تلفن همراه، موضوعاتی چون اجرای رومینگ داخلی به صورت کامل برای ارایه بهتر خدمات و افزایش سطح پوشش، در نظر گرفته شود.
 
کمک به ایجاد اشتغال
 
با توجه به این نکته که اپراتورهای مجازی تلفن همراه بازار کار مناسبی برای نیروهای متخصص و تحصیلکرده ایجاد می کند، راه‌اندازی اپراتورهای مجازی تلفن همراه به ایجاد اشتغال در کشور کمک شایانی خواهد کرد. 
 
یکی از مسائلی که بسیار مورد توجه کاربران است دریافت سرویس های تلفن همراه با کیفیت و قیمت مناسب است.
 
پیروی متذکر شد: موضوعی که هر چند وقت یکبار بحث های زیادی را به خود اختصاص می دهد. تعرفه های خدمات ارایه شده توسط اپراتورهای تلفن همراه است. ایجاد اپراتورهای مجازی باعث ایجاد رقابت در بین ارایه دهندگان خدمات می شود. در این حالت سطح کیفی خدمات افزایش و تعرفه های آنها متناسب با خدمات می‌شود.
 
راه حلی برای رونق تلفن‌های ثابت
 
با راه اندازی نسل سوم و چهارم تلفن همراه در کشور، یکی از مسائلی که بسیار مورد توجه قرار گرفته، تولید و ارایه محتوای مناسب با شرایط و فرهنگ کشور به کاربران شبکه‌های باند وسیع است، لذا با توجه به این نکته که یکی از وظایف اپراتورهای مجازی تلفن همراه ارایه محتوای لازم برای شبکه‌های باند وسیع است، می توانند در تولید محتوای بومی برای شبکه‌های باند وسیع کشور مفید باشند.
 
وی افزود: با وجود اپراتورهای تلفن همراه اپراتورهای تلفن ثابت با رکود مواجه شده اند. پیشنهاد می شود اپراتورهای تلفن ثابت برای ایجاد درآمد و ماندن در بازار رقابت، با بررسی بازار تقاضا به ارایه سرویس‌هایی خاص و با عنوان اپراتورهای مجازی بپردازند. اپراتورهای مجازی تلفن همراه می توانند با ایجاد نرم افزارهای پیام‌رسان به ارایه خدماتی بر بستر اینترنت و ضمن ایجاد درآمد از انتشار محتواهایی مغایر با اصول کشور جلوگیری کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.