تلفن همراه

گوشی

February 24, 2015
8:55 سه شنبه، 5ام اسفندماه 1393
کد خبر: 67780

گردهمایی توسعه‌دهندگان برنامه‌های اندروید در ایران/ فروش ۱۲ میلیارد تومان اپلیکیشن‌ در بازار برنامه‌های ایرانی

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به نقش دولت در گسترش بازار برنامه‌های کاربردی، گفت: در ایران قوانین محدودکننده بسیاری وجود دارد که در تلاشیم با کاهش مقررات راه را برای فعالیت‌های جوانان به ویژه در حوزه کسب‌وکارهای نوین هموار کنیم.
نخستین گردهمایی توسعه‌دهندگان برنامه‌های بازار اندروید با عنوان پنج‌شنبه‌ بازار با حضور فعالان صنعت برنامه‌های موبایل در مرکز همایش‌های بین المللی رازی برگزار شد.
 
در این گردهمایی نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: متاسفانه ایران در گذر به تکنولوژی تاخیر زیادی داشته است. زیر ساخت ایجاد شبکه ملی اطلاعات، یک شبکه پر ظرفیت انتقال دیتا در داخل کشور است که محتوای داخلی روی این بستر تبدیل به ثروت شود. در این راستا سازمان فناوری اطلاعات در قالب سه لایه ایجاد یک زیرساخت با کیفیت را دنبال می‌کند.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص نقش سازمان فناوری اطلاعات در گسترش بازار برنامه‌های کاربردی، گفت: در ایران قوانین محدود کننده بسیاری وجود دارد که تلاش داریم با کاهش این مقررات راه را برای فعالیت‌های جوانان هموار کنیم. علاوه بر آن از طریق ایجاد قوانین حمایتی سعی در توانمندسازی و گسترش کسب و کارهای ict  داریم. همچنین از طریق ایجاد پیوند بین سازمان‌های مرتبط  و ایجاد بستر مناسب همکاری سعی در حمایت از فعالان بخش ict داریم.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور با تشریح سه لایه استراتژیک بسترسازی، تصریح کرد: سهولت در تامین اینترنت پرسرعت برای تمامی کاربران، تغییر زیرساخت‌ها از سنتی به دیجیتال و مکانیزه کردن ساختارها ظرف سه سال آینده و نیز فعالیت در زمینه کسب و کارها و توانمندسازی سایر حوزه‌ها 3 لایه استراتژیک سازمان IT برای فراهم کردن بسترهای لازم در بخش محتوا است.
 
وی افزود: در حال حاضر زیرساخت‌های فناوری کشور در حال دگردیسی است. جوان و کارآمد بودن 70 درصد جمعیت کشور و سهم 10 درصدی رشته‌های کامپیوتر و IT از فارغ التحصیلان دانشگاهی، نشان از ظرفیت بالای بازار ایران برای فراهم کردن اقتصادی قدرتمند بدون وابستگی به نفت دارد.
 
*اتخاذ دو رویکرد حمایتی از تولیدکنندگان بازی در سال 94/ لیزینگ محصولات فرهنگی
 
در این برنامه حسن کریمی قدوسی، قائم مقام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز از دو رویکرد بنیاد برای حمایت از توسعه دهندگان برنامه‌های کاربردی در سال آینده خبر داد و گفت: سال آینده شرکت‌های موثر و مورد تایید با دو رویکرد تحت حمایت قرار خواهند گرفت. نخست پشتیبانی مالی از تولیدکنندگان بازی‌ها تا طراحان بتوانند پروژه بعدی را آغاز کنند و دوم لیزینگ محصولات فرهنگی به عنوان راهی برای فرهنگ‌سازی محصولات فرهنگی به اجرا در خواهد آمد.
 
وی توضیح داد:  به این ترتیب پیش از اتمام ساخت بازی تولید کننده حمایت مالی می‌شود.
 
* استفاده 22 درصد ایرانی‌ها از برنامه های بازار اندروید ایرانی
 
در این برنامه همچنین حسام آرمندهی، مدیر عامل کافه‌بازار هدف از این گردهمایی را فراهم آوردن امکان تبادل نظر تولیدکنندگان اپلیکیشن‌های ایرانی موبایل با یکدیگر در جهت توسعه شبکه‌سازی، تیم‌سازی، آشنایی با متدهای جدید اپلیکشن‌سازی و اشتراک‌گذاری تجربیات عنوان کرد.
 
وی با اشاره به نقش کافه‌بازار درگسترش کسب و کار آنلاین افزود: در حال حاضر اپلیکیشن بازار روی 17 میلیون دستگاه اندرویدی نصب شده و 22 درصد از جمعیت کشور از نرم افزار بازار استفاده می‌کنند. به این ترتیب بیش از 6 درصد ترافیک اینترنتی کشور و 2 تا 5 درصد ترافیک درگاه‌های اینترنتی کشور مربوط به بازار است.
 
آرمندهی اعلام کرد: در حوزه فروش و درآمدزایی بازار توانسته به حساب 10 هزار توسعه‌دهنده بیش از 12 میلیارد تومان واریز کند که این رقم قابل توجه نشان‌گر خلاء‌ بازار برنامه ها در ایران است.
 
وی رشد 300 درصدی کسب و کار بازار در شرایط رشد منفی تولید ناخالص ملی و تولید محتوای مبتنی بر فرهنگ بومی را یکی از نقاط قوت تجارت‌های برنامه‌های کاربردی نام برد و گفت: استفاده از توانمندی‌های داخلی یکی از راه‌های ورود به عرصه جهانی برای کشورهای در حال توسعه است. نه تنها کافه بازار از طریق حفظ نیروی کار و سرمایه‌های انسانی راهی برای جلوگیری از خروج مغزها از کشور بوده بلکه کسب و کارهای نوین جذاب برای بازگشت مغزها به کشور هستند.
 
در خاتمه این برنامه از برترین اپلیکیشن‌های سال 93 در سه بخش پرفروش‌ترین‌ها، پرنصب‌ترین‌ها و محبوب‌ترین‌ها تقدیر شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.