سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

February 25, 2015
9:38 چهارشنبه، 6ام اسفندماه 1393
کد خبر: 67801

شکایت از لنوو به علت اهمال در برخورد با سوپرفیش

تعدادی از مشتریان رایانه‌های ساخت لنووو به علت آلودگی آنها به بدافزار سوپرفیش و ناتوانی لنووو در حل این مشکل از آن شکایت کرده‌اند.
رسانه‌ها از ثبت یک شکایت در آمریکا در همین ارتباط خبر داده‌اند . شاکی در شکایت خود به نقض قوانین مربوط به استراق سمع و نقض حقوق مالکیت معنوی اشاره کرده است.
همچنین یک موسسه حقوقی هم در حال بررسی احتمال طرح شکایت از لنوو و بررسی اقدامات آن است. این شرکت چنینی سازنده رایانه در 10 روز اخیر با اتهامات فراوانی مواجه شده، زیرا بسیاری از رایانه‌های عرضه شده آن به بازار در زمان عرضه آلوده به بدافزاری موسوم به Superfish بوده اند که تمامی فعالیت‌های کاربران اینترنت را درگیری کرده و تبلیغات اضافی را بر روی رایانه های کاربران به نمایش می‌گذارد.
 
Superfish همچنین گواهی های جعلی خود را بر روی رایانه ها نصب می کند که باعث می شود آنها در برابر حملات بدافزاری آسیب پذیری بیشتری پیدا کنند.
 
شرکت لنووو بابت وقوع این مشکل عذرخواهی کرده و می گوید در تلاش است تا آن را برطرف کند. این شرکت در حال همکاری با تعدادی از موسسات امنیتی و از جمله مک آفی است تا ابزاری برای پاک سازی سوپرفیش در دسترس مشتریان خود قرار دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.