اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 25, 2015
11:11 چهارشنبه، 6ام اسفندماه 1393
کد خبر: 67811

پیشگویی عجیب درباره برندگان اسکار 2015

موتور جست‌وجوگر شرکت مایکروسافت موسوم به "بینگ" پیش از برگزاری مراسم اعطای جوایز اسکار برنده‌های این جوایز را به درستی پیش بینی کرده بود.
 
موتور جست‌وجوگر شرکت مایکروسافت موسوم به "بینگ" بخشی دارد که در آن نتایج رخدادهای وی مهم ورزشی، هنری و سینمایی را پیش بینی می‌کند.
 
بینگ تاکنون جام جهانی فوتبال، نتایج لیگ برتر انگلیس و بازیهای لیگ آمریکا را پیش بینی کرده است. اما این موتور جست‌وجو پیش از برگزاری مراسم اعطای جوایز اسکار 2015، نتایج این مراسم از جمله برنده بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر مکمل مرد و بهترین بازیگر مکمل زن را به درستی پیش بینی کرد.
 
در مجموع مایکروسافت موفق شد 84 درصد برندگان 24 جایزه اسکار را درست پیش بینی کند و تنها چهار مورد از پیش بینی‌هایش غلط از آب درآمد.
 
پیش از برگزاری مراسم مایکروسافت پیش‌بینی‌های خود را منتشر ولی در عین حال خاطرنشان کرد که بیشتر جوایز نسبتا غیرقابل پیش بینی هستند.
 
بینگ برای این پیشگویی از الگوی پیش‌بینی دیوید روتچیلد، محقق مایکروسافت در لابراتوار این شرکت در نیویورک استفاده کرد. روتچیلد سال گذشته برندگان 21 مورد از 24 جایزه اسکار و در سال 2013 نیز 19 مورد را درست پیش‌بینی کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.