تبلت

تلفن همراه

February 28, 2015
10:07 شنبه، 9ام اسفندماه 1393
کد خبر: 67865

بهترین تبلت‌های سال 2015

بارزترین تفاوت بین انواع مختلف تبلت‌ها در بازار، سیستم‌عامل آنهاست، سه سیستم‌عامل iOS، اندروید و ویندوز اصلی‌ترین این سیستم‌ها هستند. اندروید و iOS پرطرفدارترین و قوی‌ترین‌ها در بازار موبایل و تبلت به حساب می‌آیند و البته متنوع‌ترین اپلیکیشن‌ها را نیز به کاربرانشان پیشنهاد می‌دهند. با وجود اینکه یک‌تبلت اندرویدی یا یک‌آی‌پد از نظر ارتباطی و کارایی، گوی رقابت را از ویندوز می‌برد اما وقتی پای خلاقیت و بهره‌وری به میان آید، سیستم‌عامل ویندوز بهترین گزینه‌ها را دارد. در حالی که کار با یک‌تبلت اندرویدی یا آی‌پد بیشتر شبیه به کار با یک تلفن‌همراه هوشمند است، تبلت‌های ویندوز قابلیت‌هایی را به کاربر ارایه می‌دهند که درست مشابه قابلیت‌های لپ‌تاپ است. بنابراین اگر برای تفریح و تماشای فیلم به یک‌تبلت با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر نیاز دارید بهتر است سراغ مدل‌های پرطرفدار اندروید و اپل بروید اما اگر تصمیم دارید با تبلت خود کارهای جدی‌تری را انجام دهید، ویندوزی‌ها گزینه‌های مناسب‌تری هستند.
 
صفحه‌نمایش
صفحه‌نمایش بزرگ، اصلی‌ترین ویژگی است که یک‌تبلت را از گوشی‌های هوشمند امروزی متمایز می‌کند. اگر دلیلتان برای خرید یک‌تبلت این است که بتوانید به راحتی متنی را مطالعه کنید، می‌توانید پول خود را نگه داشته و یک‌موبایل با صفحه‌نمایش هفت‌اینچی بخرید. درواقع تبلت‌ها برای افرادی مناسب هستند که صفحه‌نمایش 10اینچی یا بیشتر احتیاج دارند و البته برای انتخاب یک‌صفحه‌نمایش مناسب لازم است به ویژگی‌هایی چون رزولوشن (resolution) و ابعاد تصویر (طول‌وعرض) دقت شود. قابلیت‌های اتصال، حافظه، پردازنده، دوربین، عمر باتری و البته وزن تبلت از دیگر ویژگی‌های مهمی است که برای خرید آن باید مورد توجه قرار گیرد. خرید تبلتی با دوربین ضعیف‌تر از پنج مگاپیکسل یا حافظه کمتر از 16گیگابایت به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. از سوی دیگر بهترین پردازنده‌ای که تبلت‌ها می‌توانند داشته باشند، پردازنده‌های دوهسته و چهارهسته‌ای است و البته تبلت‌هایی که سیم‌کارت‌خوان نیز هستند گران‌تر خواهند بود. به گزارش ایسنا، وب‌سایت pcadvisor، فهرستی از بهترین تبلت‌هایی را که در سال جدید میلادی می‌توان خرید، تهیه کرده که معادل قیمت آنها در ایران نیز در این‌لیست آورده شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.