تلفن همراه

گوشی

March 1, 2015
12:07 یکشنبه، 10ام اسفندماه 1393
کد خبر: 67914

با MWC 2015: یک قدم مانده به MWC 2015؛ چه چیزی انتظار ما را می‌کشد؟

در طول 4 روز، از 11 تا 14 اسفند، شهر بارسلونای اسپانیا میزبان بزرگ‌ترین رویداد تکنولوژی موبایل است. تنها ساعاتی به آغاز MWC 2015 باقی مانده است. پیش‌بینی می‌شود که بیش از 70000 نفر در این رویداد بزرگ شرکت کنند.
 
همین چند ماه پیش بود که شهر لاس‌وگاس آمریکا میزبان نمایشگاه بزرگ CES بود. در این نمایشگاه، تمام کالاهای الکترونیکی، از تلفن هوشمند گرفته تا ماشین لباس‌شویی و کنسول بازی، به نمایش در آمده بودند. اما «کنگره جهانی موبایل» (MWC) تمرکز ویژه‌ای بر روی فناوری‌های موبایل دارد؛ فناوری‌هایی که به راحتی در جیب جا می‌شوند! کنگره جهانی موبایل، توسط انجمن GSM سازمان‌دهی می‌شود. این انجمن از مجموعه‌ای از اپراتورهای مخابراتی مطرح و همچنین تولیدکنندگان دستگاه‌های موبایل تشکیل شده است. انجمن GSM در سال 1982 برای توسعه استانداردهای شبکه‌های مخابراتی GSM تشکیل شد. این انجمن اولین نمایشگاه خود را در سال 1987 با عنوان «کنگره جهانی GSM» برگزار کرد. این نام در سال‌های بعد به نام «کنگره جهانی 3GSM» تغییر یافت. این نام‌گذاری با همه‌گیر شدن تب نسل سوم شبکه‌های مخابراتی (3G) در ارتباط بود. اما به تدریج این رویداد بزرگ با نام  «کنگره جهانی موبایل» یا همان MWC در سطح گسترده‌تری به همگان معرفی شد. تا سال 2006 شهر ساحلی کن فرانسه میزبان این رویداد بود؛ اما چند سالی‌ست که این مراسم در شهر بارسلون اسپانیا برگزار می‌شود. 
 
 
کنگره جهانی موبایل بیش از هر چیزی از یک انقلاب سخن می‌گوید؛ انقلابی که سال‌هاست شروع شده و نه تنها قصد فروکش ندارد، بلکه تکامل پیدا کرده و تغییراتی زیرساختی را در تعاملات انسان‌ها موجب شده. کنگره جهانی موبایل بزرگداشتی است برای تکنولوژی موبایل. در روزگار ما، تکنولوژی موبایل به قلب تپنده نوآوری‌های بشر تبدیل شده است. برای نسل ما تکنولوژی موبایل تنها به گوشی‌های موبایل ختم نمی‌شود. انقلاب تکنولوژی موبایل به دوران بلوغ خود نزدیک می‌شود. امروز و فرداست که خانه‌ها و خودروهای هوشمند هم به زندگی ما وارد شوند و سبک زندگی ما به کلی دگرگون کنند. کنگره جهانی موبایل در بارسلونا، میعادگاه رهبران دنیای موبایل و علاقه‌مندان به این حوزه است. 
ما در این رویداد بزرگ انتظار داریم با پرچم‌داران جدید سامسونگ و HTC در بازار تلفن‌های هوشمند ملاقات کنیم. تصاویری از هر دوی این گوشی‌ها در اینترنت منتشر شده است؛ اما ما تا ساعاتی دیگر به طور رسمی با آن‌ها آشنا خواهیم شد. LG هم ساعت هوشمند جدیدی را برای معرفی تدارک دیده است. حضور مایکروسافت هم گویا از سال‌های قبل پر رنگ‌تر خواهد بود. هواوی تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های جدید خود را برای معرفی آماده کرده. سونی هم حداقل از یک تبلت رده بالا رونمایی خواهد کرد. شنیده شده که گوگل هم برخی پروژه‌های خود را می‌خواهد در این کنگره معرفی کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.