سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

March 2, 2015
23:27 دوشنبه، 11ام اسفندماه 1393
کد خبر: 67957

افزایش صادرات جهانی محصولات هاردکپی

گویا بازار جهانی محصولات هاردکپی شامل دستگاه‌های پرینتر و چند منظوره (پرینتر، اسکنر، فاکس و فتوکپی) روند رو به رشدی داشته است. جدیدترین و آخرین بررسی‌های انجام‌شده توسط موسسه تحقیقاتی IDC در این زمینه نشان می‌دهد که ارزش صادرات جهانی محصولات هاردکپی یا درآمد جهانی حاصل از فروش آنها در فصل چهارم سال 2014 با رشد سالانه 7/ 1 درصدی به 2/ 15 میلیارد دلار رسیده است. 
این در حالی است که میزان صادرات این محصولات در این دوره زمانی با کاهش سالانه 6/ 2 درصدی به 8/ 30 میلیون دستگاه رسیده است. بر اساس گزارش جدید IDC در این زمینه، بازار محصولات لیزری رشد سالانه مثبتی از نظر میزان صادرات در فصل چهارم سال گذشته میلادی داشته‌اند و در نهایت رشد سالانه 8/ 0 درصدی را برای کل سال 2014 به ثبت رسانده‌اند. در بخش محصولات لیزری رشد مثبتی در زیرمجموعه‌های مختلف مانند محصولات لیزری رنگی وجود داشته است؛ در حالی که بازار محصولات لیزری تک رنگ یک بار دیگر تحت تاثیر رونق بازار محصولات رنگی رو به کاهش گذاشته است. این گزارش نشان می‌دهد که بازار منطقه آسیای پاسیفیک (به جز ژاپن) بزرگ ترین بازار از نظر میزان صادرات محصولات هاردکپی بوده است و با ثبت رشد سالانه 7/ 1 درصدی در فصل چهارم سال 2014، از بازار مناطق دیگر در جایگاه بالاتری قرار گرفته است. مهم ترین عوامل رشد در بازار آسیای پاسیفیک، معرفی مدل‌های جدید و کانال‌های رشد جدید برای بعضی از تولیدکنندگان مهم این بازار بوده است. بازار این منطقه سال 2014 را با رشد سالانه 8/ 1 درصدی در زمینه رشد صادرات محصولات هاردکپی به پایان رساند.
شرکت Canon در میان دیگر شرکت‌های برتر تولیدکننده محصولات هاردکپی توانست دیگر شرکت‌های رقیب را در فصل چهارم سال 2014 پشت سر بگذارد. در واقع بیشترین رشد این شرکت از افزایش میزان صادرات آن به بازارهای پیشرفته و توسعه یافته شامل ایالات متحده آمریکا، کانادا، ژاپن و کشورهای اروپای غربی به‌دست آمده است. در کنار Canon، شرکت HP هم در این دوره زمانی شاهد رشد سالانه مثبت در بازارهای کانادا و کشورهای اروپای غربی بوده است.
پونگ هانگ، یکی از کارشناسان و تحلیلگران موسسه IDC در این مورد می‌گوید: «انتظار می‌رود در سال 2015 محصولات هاردکپی لیزری رنگی حاکمیت خودشان بر بازار را گسترش داده و همچنان محصولات لیزری تک رنگ را به رکود بفرستند. این موضوع تا حد زیادی به ادامه رشد قوی دستگاه‌های چند منظوره لیزری رنگی در بازارهای مختلف مربوط می‌شود. این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود هر دو دستگاه‌های چند منظوره لیزری رنگی و تک رنگ در سال 2015 شاهد افزایش میزان صادرات و فروش باشند؛ با این توضیح که محصولات لیزری رنگی همچنان رشد بیشتری نسبت به رقبای تک‌رنگ خودشان خواهند داشت. روند رشد جهانی بازار دستگاه‌های چند منظوره لیزری رنگی تا حد زیادی به رشد این محصولات در بازار ژاپن و کشورهای اروپای غربی مربوط است.» از طرفی محصولات هاردکپی لیزری همچنان بیشترین سهم بازار جهانی را در اختیار دارند. این در حالی است که بهترین رشد بازار هنوز در اختیار محصولات لیزری است. طبق گزارش‌های منتشرشده توسط موسسه IDC، صادرات محصولات هاردکپی لیزری رنگی در فصل چهارم سال 2014 با رشد سالانه 8 درصدی به 2 میلیون دستگاه رسیده است.  در مقایسه محصولات تک کاره و چند منظوره، دستگاه‌های پرینتر یا تک کاره شاهد کاهش 5/ 4درصدی میزان صادرات جهانی خودشان در فصل چهارم سال گذشته میلادی بوده‌اند و در مقابل دستگاه‌های چند منظوره کاهش کمتر و برابر 7/ 1 درصدی را در این دوره زمانی تجربه کرده‌اند. این در حالی است که دستگاه‌های چند منظوره عملکرد و حضور خوبی در تمام بازار محصولات لیزری رنگی داشته‌ و رشد سالانه 4/ 24 درصدی را در این زمینه برای خودشان به ثبت رسانده‌اند.  این گزارش نشان می‌دهد که دستگاه‌های هاردکپی رنگی رشد سالانه 4/ 1 درصدی را در این فصل تجربه کرده و سهم بازار خودشان را به 2/ 19 درصد رسانده‌اند. در مقابل اما رقبای تک‌رنگ آنها با کمی کاهش سهم 8/ 80درصدی بازار را در فصل آخر سال میلادی گذشته به‌دست آورده‌اند. صادرات جهانی دستگاه‌های رنگی رشد سالانه 8 درصدی را به ثبت رسانده‌اند، در حالی که دستگاه‌های تک‌رنگ کاهش سالانه 4/ 1 درصدی داشته‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.