تبلت

تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری

گوشی

March 3, 2015
0:17 سه شنبه، 12ام اسفندماه 1393
کد خبر: 67962

با MWC 2015: نسل جدید پردازنده‌های موبایلی اینتل معرفی شد

شرکت اینتل از کنگره جهانی تلفن همراه(MWC 2015) به عنوان بهترین فرصت برای معرفی نسل جدید پردازنده‌های خود استفاده کرد.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، «آیچا ایوانس» مدیر گروه تحقیق و توسعه پلتفورم‌های بی‌سیم اینتل با حضور در این نمایشگاه سری جدید پردازنده‌های موبایلی Atom را معرفی کرد و محصولات پرقدرتی از جمله Z3580 و Z3760 را در معرض دید عموم قرار داد.

شرکت اینتل پردازنده‌های خود برای رایانه‌های شخصی را با نام‌های i3، i5 و i7 عرضه می‌کند و هم‌اکنون در جریان کنگره MWC 2015 گفته شد این شرکت آمریکای پردازنده‌های ویژه خود برای دستگاه‌های موبایلی را نیز با نام x3، x5 و x7 به دست کاربران خواهد رساند.

سری پردازنده‌های x3 در این مجموعه کم‌ترین توان را دارد که سیستم مرکزی Bay Trail مبتنی بر فناوری 28 نانومتری را شامل می‌شود و تولید آن به عنوان بخشی از طرح جامع SoFIA اینتل صورت می‌گیرد.

این سری از پردازنده‌های موبایلی اینتل در سه بخش پردازنده‌های دو هسته‌ای، چهار هسته‌ای مجهز به فناوری Rockchip و چهار هسته‌ای مجهز به فناوری LTE عرضه خواهد شد.

پردازنده‌های Atom x5 و x7  بر پایه سیستم Cherry Trail مبتنی بر فناوری 14 نانومتری ساخته شده‌اند که در تبلت‌های کوچکتر از 10.1 اینچ به کار می‌روند و قرار است به زودی در نسل جدید دستگاه‌های موبایلی به دست کاربران جهانی برسند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.