اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

March 3, 2015
17:43 سه شنبه، 12ام اسفندماه 1393
کد خبر: 68005

محل مصرف درآمد ناشی از افزایش تعرفه پیامک توسط مجلس تعیین شد: هلال احمر، کمیته امداد، بهزیستی، بیمه بسیجیان معسر

نمایندگان مجلس در لایحه بودجه 94 شرایط مصرف افزایش هزینه پیامک در سال آینده را تعیین و تصویب کردند.
 
محل مصرف درآمد ناشی از افزایش تعرفه پیامک توسط مجلس تعیین شد: هلال احمر، کمیته امداد، بهزیستی، بیمه بسیجیان معسر، بیمه سلامت، دانشگاه پیام نور، پزشکی قانونی و سازمان انتقال خون
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه) خانه ملت و در جریان رسیدگی به لایحه بودجه سال 1394 کل‌کشور، فراز الحاقی بند (ج) تبصره 19 این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.
 
به موجب مصوبه مجلس، اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی موظف شدند، علاوه بر قیمت هر پیامک (SMS) مبلغ 10 ریال از استفاده‌کنندگان خدمات مزبور دریافت و به حساب درآمد عمومی ردیف 160154 نزد خزانه‌داری کل‌کشور واریز کنند. درآمد حاصله متناسب با وصول از محل اعتبار ردیف 140-530000 به شرح زیر به دستگاه‌های ذیربط اختصاص می‌یابد:
 
1 –  35 درصد به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران ( 20 درصد جهت تأمین، تولید و کمک‌هزینه داروهای بیماران با اولویت بیماران صعب‌العلاج و سرطانی و 15 درصد جهت افزایش اعتبارات سازمان امداد و نجات جهت خرید تجهیزات)
 
2 – 20 درصد به کمیته امداد امام‌خمینی (ره) جهت توانمند‌سازی نیازمندان تحت پوشش
 
3- 20 درصد به سازمان بهزیستی کشور جهت کمک به تأمین هزینه‌های درمانی و تجهیزات توانبخشی افراد تحت پوشش
 
4 – پنج درصد جهت تحت پوشش قرار دادن 50 درصد حق بیمه تأمین اجتماعی بسیجیان معسر
 
5 – پنج درصد به سازمان بیمه سلامت ایران جهت ارتقای پوشش تعهدات خدمات دندانپزشکی و خود مراقبتی کودکان و نوجوانان زیر 14 سال
 
6 – پنج درصد به دانشگاه پیام‌نور جهت تملک دارایی‌های سرمایه‌ای
 
7 – پنج‌درصد به سازمان پزشکی قانونی
 
8 – پنج‌درصد به سازمان انتقال خون ایران بابت تأمین تجهیزات و ملزومات پزشکی و آزمایشگاهی اختصاص یابد.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.