تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری

گوشی

لبه تکنولوژی

March 4, 2015
0:28 چهارشنبه، 13ام اسفندماه 1393
کد خبر: 68012

با MWC 2015: گوشی جدید بلک‌بری مجهز به نمایشگر خمیده و کیبورد کشویی

شرکت بلک‌بری با برگزاری کنفرانس مطبوعاتی ویژه در کنگره جهانی تلفن همراه باز هم نتوانست توجه رسانه‌های جهانی و کاربران را به خود جلب کند و البته در این اتفاق محصولات جدیدی معرفی شد تا این شرکت کانادایی همچنان به حیات خود ادامه دهد.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بلک‌بری در پایان این کنفرانس مطبوعاتی برخی اتفاقات جالب را هم رقم زد که از مهم‌ترین آنها معرفی یک گوشی هوشمند با نمایشگر منحنی بود که هیچ کس توقع آن را نداشت.

این کارخانه بزرگ تولیدکننده تلفن همراه محصول جدیدی را با نام BlackBerry Leap معرفی کرد و در کنار آن رنگ‌های جدید گوشی هوشمند Blackberry Classic را در معرض دید عموم قرار داد. اما آنچه که توجه همگان را به شرکت بلک‌بری جلب کرد، معرفی یک گوشی هوشمند جدید با نمایشگر منحنی و مبتنی بر سیستم کشویی بود.

این گوشی با رنگ آبی معرفی شد و تنها اتفاقی بود که توانست تعداد زیادی روزنامه‌نگار و کاربر را به سمت غرفه بلک‌بری بکشاند.

گوشی هوشمند جدید بلک‌بری مانند Galaxy S6 Edge سامسونگ به گونه‌ای طراحی شده که نمایشگر منحنی آن از دو طرف تا روی لبه‌های گوشی آمده است. مشکلی اصلی در اینجا بود که بلک‌بری گوشی خمیده خود را از فاصله دور و روی سکوی اصلی معرفی کرد و هیچ کس نتوانست از نزدیک آن را مشاهده کند.

به گفته کارشناسان، این نخستین گوشی با دو نمایشگر منحنی روی لبه‌ها محسوب می‌شود که به صفحه‌کلید سخت‌افزاری کشویی مجهز شده است و به همین خاطر می‌تواند توجه کاربران جهانی را جلب کند.

این محصول که از آن به عنوان گوشی کشویی یاد می شود،‌ صفحه‌کلید کامل سخت‌افزاری دارد و امکانات جدیدی را ارایه می‌دهد که البته هنوز به درستی مشخص نیست از چه زمانی وارد بازار جهانی خواهد شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.