دوربین

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

March 4, 2015
10:23 چهارشنبه، 13ام اسفندماه 1393
کد خبر: 68020

شیائومی به جنگ دوربین‌های گوپرو رفت

شیائومی با عرضه یک اکشن کم 64 دلاری به رقابت با دوربین‌های محبوب گوپرو خواهد رفت.
 
شرکت چینی شیائومی یک محصول پرفروش دیگر را نشانه رفته است. جدیدترین محصول این گوشی یک اکشن کم حرفه‌ای است که رقیبی جدی برای دوربین‌های مشهور GoPro محسوب می‌شود. طبیعتا بزرگ‌ترین برتری این دوربین، قیمت بسیار پایین آن است. این دوربین قیمتی 64 دلاری دارد و فعلا تنها در چین به فروش می‌رسد.
 
اما علاوه بر قیمت پایین، دوربین Yi Action Camera شیائومی دارای قابلیت‌های سخت افزاری بسیار خوبی هم هست. Yi به یک سنسور 16 مگاپیکسلی تولیدی سونی از نوع Exmor R CMOS مجهز است که قابلیت ضبط ویدیوی 1080p در 60 فریم بر ثانیه را دارد. با توجه به این مشخصات محصول جدید شیائومی بر روی کاغذ بهتر از دوربین 130 دلاری «گوپرو هیرو» است که در رزولوشن 1080p تنها با سرعت 30 فریم بر ثانیه به ضبط ویدیو می‌پردازد. 
 
شیائومی در دوربین ارزان خود 64 گیگابایت حافظه داخلی تعبیه کرده که دو برابر میزان حافظه هیرو است. مانند دوربین گوپرو، Yi می‌تواند تا عمق 40 متری آب مورد استفاده قرار گیرد و یک اپلیکیشن همراه برای کنترل از راه دور دستگاه ویرایش ویدیو و اشتراک آن ارائه شده است.
 
Yi بدون هیچ محافظ و یا کیسی به بازار وارد می‌شود، اما نسخه خاصی از آن با تگ Travel Edition یک سلفی استیک نیز دارد، هر چند 16 دلار برای مشتری هزینه اضافه خواهد داشت. شیائومی خبر داده که طیف وسیعی از لوازم جانبی را برای این دوربین ارائه خواهد کرد.
 
محصولات گوپرو شاید در مقابل محصول جدید شیائومی گران‌تر به نظر برسند، اما برند شیائومی در غرب و حتی در بسیاری از کشورهای آسیایی ناآشناست و به همین دلیل شیائومی راه درازی تا معرفی برند خود دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.