رگولاتوری

March 7, 2015
16:38 شنبه، 16ام اسفندماه 1393
کد خبر: 68126

وعده انتقال تجربیات ICT ایران به افغانستان

معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزارت ارتباطات، در دیدار با معاون وزیر مخابرات و فناوری اطلاعات جمهوری افغانستان گفت: وزارت ارتباطات آماده انتقال تجربیات وتوانمندیهای خود به افغانستان است.
 
در این دیدار راسخ با بیان مشترکات  فرهنگی، تاریخی و زبان مشترک گفت: ایران و افغانستان از دیرباز تعاملات فرهنگی عمیقی داشته اند و توسعه  همکاری با همسایگان از  رویکردهای اصلی، وزارت ارتباطات است.
وی در ادامه افزود: وزارت ارتباطات آمادگی همکاری با افغانستان در زمینه‌های آموزشی، مالی و اداری، اجرای پروژه‌های ارتباطی و  پشتیبانی انواع تجهیزات ارتباطی  راداراست.
راسخ از معاون وزیر مخابرات افغانستان دعوت کرد تا  از توانمندی‌های بخش خصوصی حوزه ICT ایران درزمینه آموزشی، تحقیقاتی و تولیدی  بازدید کرده و امکان برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در کشور افغانستان را، برای بخش خصوصی طرف ایرانی مهیاکند.
 در ادامه این دیدار وهاب الدین سادات علاقمندی خود را برای توسعه همکاری‌های فی مابین اعلام کرد و گفت : افغانستان تمایل دارد تا در زمینه‌های پستی و به ویژه پست مالی وپست بانک، از تجربیات و مساعدت جمهوری اسلامی ‌استفاده کند.
وی در پایان تاکید کرد: اجرای کامل تفاهم نامه‌های موجود بین دو کشور مورد نظر ماست تا تجربیات وزارت ارتباطات جمهوری اسلامی‌به کشورافغانستان منتقل شود.
وهاب الدین سادات، معاون وزیر مخابرات و فناوری اطلاعات جمهوری افغانستان با مدیرعامل شرکت پست  نیز دیدارکرد.
در این نشست طرفین در خصوص گسترش همکاری‌های پستی دو کشور در زمینه چاپ و انتشار تمبر مشترک و ایجاد سرویس اشتراک تمبر، راه‌اندازی سرویس پست خرید الکترونیک، ایجاد و راه‌اندازی سرویس پست مالی بین دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند. در پایان این دیدار طرفین توافق کردند تفاهم‌نامه‌ای جامع درخصوص موارد مطروحه تنظیم تا در حضور وزرای ارتباطات دو کشور به امضا رسانند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.