سخت‌افزار

فناوری

فناوری‌های پوشیدنی

گجت

لبه تکنولوژی

March 7, 2015
23:42 شنبه، 16ام اسفندماه 1393
کد خبر: 68141

برچسب‌های الکترونیکی جایگزین ساعت‌های هوشمند می‌شوند

شخصی که ساعت مچی هوشمند در اختیار دارد، می‌تواند به کمک بدون استفاده از هر دستگاه دیگری آن وارد تقویم دیجیتالی شود یا پست الکترونیکی دریافت کند. با این وجود فضایی که ساعت‌های هوشمند در اختیار کاربر قرار می‌گیرند ثابت و کوچک است و به همین خاطر کار را با آنها دشوار می‌کند و البته، فشار دادن کلیدها روی نمایشگر لمسی کوچک آن تقریبا غیرممکن می‌نماید.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اما دانشمندان مرکز Saarbrücken با همکاری محققان دانشگاه «کارنگی ملون» آمریکا روش جدیدی ارایه‌ کرده‌اند که تمام این محدودیت‌ها را از میان برمی‌دارد.

آنها برچسب‌های الکترونیکی حساس به لمس را از سیلیکون‌های انعطاف‌پذیر تولید کردند که به صورت الکتریکی حسگرهای مختلف را به یکدیگر متصل می‌کند و می‌تواند روی پوست بدن انسان چسبانده شود.

این برچسب‌ها می‌توانند به عنوان یک سیستم ورودی مورد استفاده قرار بگیرند و تمام سیستم‌های کنترلی در تلفن همراه یا دیگر دستگاه‌های موبایلی را ارایه دهند.

بسته به آنکه کاربر از چه نوع برچسبی استفاده می‌کند، برچسب‌ها می‌توانند در مقابل نوع فشارهایی که روی آن وارد می‌شود عکس‌العمل متفاوت نشان دهند. به عنوان مثال، پاسخ به تماس تلفنی یا کم کردن صدای موسیقی در حال پخش می‌تواند از طریق آن انجام شود.

کاربران همچنین می‌توانند برچسب‌های iSkin را برحسب سلیقه و نیاز خود طراحی کنند و برنامه‌ریزی در آن را مبتنی بر فعالیت‌های الکترونیکی روزانه انجام دهند. برای ساخت این برچسب‌ها بر حسب سلیقه شخصی تنها نیاز است که کاربران دانش اندک در مورد برنامه‌های گرافیکی رایانه‌ای داشته باشند تا این سیستم هوشمند را به هر شکل که می‌خواهند، طراحی کنند. 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.