سخت‌افزار

فناوری

لبه تکنولوژی

March 7, 2015
23:46 شنبه، 16ام اسفندماه 1393
کد خبر: 68144

کاهش 90 درصدی تصادفات به کمک خودروهای بدون سرنشین

مرکز McKinsey & Company در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که اگر خودروهای هوشمند و بدون سرنشین به صورت گسترده در آمریکا مورد استفاده قرار بگیرند، حوادث رانندگی در این کشور تا 90 درصد کاهش میابد.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این مرکز در جدیدترین گزارش خود توضیح داد که ورود خودروهای بدون سرنشین به خیابان‌های جهان می‌تواند نتایج مشابه را برای دیگر کشورها نیز به همراه داشته باشد.

بررسی‌های مرکز McKinsey & Company همچنین نشان داد که تغییر سیاست‌ها برای تمرکز بیشتر بر فناوری خودروهای بدون راننده می‌تواند سالانه جان هزاران نفر را نجات دهد و 190 میلیارد دلار هزینه‌ مربوط به بیمه حوادث و تصادف اتومبیل‌ها می‌شود را حذف کند.

علاوه بر این مشخص شده است که این خودروها می‌توانند هر سال میلیاردها دلار درآمدزایی کنند و امنیت را به خیابان‌های جهان باز گردانند.

خودروهای هوشمند به گونه‌ای طراحی شده‌اند که اگر راننده در آن به تلفن همراه پاسخ دهد، سیستم مرکزی به صورت خودکار مطلع می‌شود و کنترل اتومبیل را در دست می‌گیرد. این مسئله می‌تواند احتمالا تصادفات را به میزان قابل ملاحظه کاهش دهد.

البته پیش‌بینی شده است که ورود گسترده خودروهای بدون سرنشین بین سال‌های 2025 تا 2030 صورت گیرد و البته برخی منابع بر این باورند که از سال 2040 به بعد خیابان‌های جهان به صورت گسترده شاهد حضور گسترده این وسایل نقلیه خواهند بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.