اپلیکیشن

تلفن همراه

گجت

March 8, 2015
20:41 یکشنبه، 17ام اسفندماه 1393
کد خبر: 68173

گجت‌ها و اپ‌های سفری برای عکاسان

روزهای پایان سال در کنار تمام مشغله‌هایی که برای انجام کارهای نیمه تمام و خانه تکانی و تهیه گزارش‌ها و وظایف‌مان در محل کار داریم، ذهن بسیاری از ما درگیر تهیه ابزاری‌ست که با داشتن آنها می‌توانیم تعطیلات نوروز را خاطره‌انگیزتر کنیم. ابزاری مانند انواع گجت‌ها، موزیک‌ پلیر، هدفون، دوربین عکاسی، کوله‌های حرفه‌ای، پایه، لنز و اپلیکیشن‌های مختلف. یکی از مهم‌ترین ابزاری که خاطره تعطیلات و سفر و با هم بودن‌مان را ماندگار می‌کند عکس است. از آنجا که امروز بیشتر ما از دوربین تلفن همراه‌مان بیشتر از دوربین‌های دیجیتال استفاده می‌کنیم، داشتن اپلیکیشن‌های مناسب برای ثبت و ویرایش و دسته‌بندی عکس‌ها برای روزهایی که در پیش رو داریم مهم است. این گزارش به شما کمک می‌کند چند اپلیکیشن به روز و کاربردی برای ثبت خاطرات نوروز 94 در اختیار داشته باشید.
 
Long Exposure Camera   
این اپلیکیشن بی شک برای علاقه‌مندان به عکاسی جذاب خواهد بود. شما می‌توانید با دو نوع تنظیم، عکس‌هایی از سوژه‌های در حال حرکت بگیرید؛ حیوانات، امواج دریا، حرکت برگ درختان در باد، ماشین‌های در حال حرکت در جاده و هر چیزی که حرکت داشته باشد.  شما قادر خواهید بود با تعیین دیافراگم یا سرعت با این اپلیکیشن عکاسی کنید.عکس‌هایی که این اپلیکیشن ذخیره می‌کند در سایز متوسط است و برای ذخیره عکس‌ها در سایز بزرگ‌ باید هزینه‌ای برای دریافت برنامه کامل پرداخت کنید.
 
VSCO 
VSCO Cam اپلیکیشن دوست داشتنی است که مدت‌هاست در ابتدای لیست محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های ویرایش عکس قرار دارد. فیلترهای خاص این اپلیکیشن مورد علاقه بسیاری از عکاسان است. فیلترهایی که در این اپلیکیشن در اختیار شماست، زیاد نیست؛ 10 فیلتر که از این ده فیلتر سه فیلتر هم سیاه و سفید است. اما رنگ‌های غالب در این فیلترها طبیعی است و جلوه خاصی به عکس‌ها می‌دهد. سایر تنظیمات و ابزارهای ویرایش برای اصلاح کادر و چرخش عکس و افزایش و کاهش کنتراست و تن رنگ و غیره نیز مانند دیگر اپلیکیشن‌ها در اختیار کاربر قرار دارد.
 
POMELO
هر چند این اپلیکیشن نمی‌تواند با محبوبیت VSCO رقابت کند اما حال و هوای متنوع آن می‌تواند برای کسانی که مدت زیادی است از VSCO استفاده می‌کنند و به دنبال فیلترهای جدید می‌گردند، مفید باشد. دوربین این اپلیکیشن دارای 13 فیلتر است. اما نگران نباشید اگر بخواهید عکس‌های‌تان را ویرایش کنید هفت دسته فیلتر خواهید داشت که هر کدام از آنها دارای حدود 8 تا 10 فیلتر متنوع هستند. همچنین تنظیم نور، اصلاح کادر، تغییر تن رنگ، بالا بردن شارپ‌نس و دیگر تغییرات در دسترس کاربران خواهد بود.
 
Framelapse 
این برنامه رایگان که سپتامبر سال جاری میلادی عرضه شده است ویدیوهای با کیفیتی با تکنیک Time Lapse می‌سازد. از جمله امکانات این اپلیکیشن می‌توان به تنظیم زمانی برای متوقف کردن خودکار ویدیو اشاره کرد. برای فیلمبرداری می‌توانید تا چهار برابر روی سوژه خود زوم کنید. همچنین می‌توان از جلوه‌های رنگی استفاده کرد، تراز سفیدی را بالا  و پایین برد تا نوردهی جبران شود. خروجی ویدیوهای این اپلیکیشن MP4 با کیفیت بالاست و می‌توان روی هر سیستمی آن را پخش کرد.
 
مونوپادها
خیلی وقت‌ها دوست دارید امکان عکاسی از فضایی باز با میدان دید کافی داشته باشید. اما چنین امکانی برایتان وجود ندارد. گاهی دوست دارید عکس‌های سلفی دسته جمعی بگیرید اما چون باید موبایل از شما فاصله داشته باشد تا همه در کادر شما جا شوند، امکان عکس گرفتن ندارید. گاهی در مکانی قرار دارید که جلوتر نمی‌توانید بروید تا بهتر عکس بگیرد. در تمام این مواقع این مونوپادها هستند که به کمک شما می‌آیند. مونوپادها شبیه به همان تک پایه‌های دوربین‌های عکاسی هستند با وزنی سبک‌تر که به راحتی جمع می‌شوند و وقتی هم بازشان می‌کنید راحت می‌توانید آن را دست بگیرید. 
 
لنزها
این روزها لنزهای کوچک قابل نصب روی گوشی‌های هوشمند در فروشگاه‌های آنلاین در دسترس همه است. با هزینه‌ای کمتر از 100 هزار تومان می‌توانید یک سری لنز زوم داشته باشید، یا از عکاسی با موبایل و لنز فیش‌آی لذت ببرید، یا لنزهای ماکرو در اختیار داشته باشید. داشتن این لنزها برای دوربین‌های عکاسی، هزینه سنگینی به شما تحمیل می‌کند.
 شما با کمتر از یک میلیون تومان تقریبا هیچ لنز کاربردی نمی‌توانید برای دوربین‌های دیجیتال‌تان بخرید. البته نباید از لنزهایی که برای گوشی‌های هوشمند طراحی و تولید شده‌اند، توقع زیادی داشته باشید. اما تجربه خوبی با هزینه اندکی به دست خواهید آورد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.