اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 8, 2015
22:43 یکشنبه، 17ام اسفندماه 1393
کد خبر: 68181

وزیر ارتباطات وعده داد/ پیگیر انتقاد رییس جمهور از سرعت اینترنت هستیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تعداد کمی‌ از شرکت‌های خدماتی ارایه دهنده اینترنت کم فروشی می‌کنند، گفت: شرکت‌ها مکلف هستند تا براساس قرارداد حجم اینترنت در اختیار مشترکان قرار دهند لذا مردم نیز می‌توانند از طریق شماره 195 موضوعات را گزارش کنند.
 
محمود واعظی دیروز به مناسبت هفته درختکاری با کاشت نهالی در محوطه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: با شرکت‌هایی که اقدام به کم فروشی اینترنت می‌کنند چندین جلسه تشکیل و از آنها خواسته شده تا براساس قرارداد حجم اینترنت در اختیار مشترکان قرار دهند.
وی ادامه داد: معاون سازمان تنظیم ارتباطات و تنظیم مقررات رادیویی نیز مامور رصد کردن نحوه عملکرد این شرکت‌ها است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: حق مردم است که شرکت‌ها براساس قراردادی که با مردم برای دریافت خدمات اینترنتی امضا می‌کنند، به مردم خدمات اینترنتی ارایه دهند.
واعظی گفت: با تعدادی از این شرکت‌ها برخورد کرده‌ایم ولی به دلیل سرمایه گذاری که برای این بخش کرده‌اند، اسامی‌ آنها اعلام نشده بلکه این برخورد‌ها هم به صورت کتبی و هم شفاهی بوده است.وی در خصوص اقدامات صورت گرفته نسبت به اظهارات رییس جمهوری در اردیبهشت ماه سال جاری در اعتراض به حجم پهنای باند و سرعت اینترنت نیز گفت: با تمام تلاش پیگیر دستور رییس جمهوری در این زمینه هستیم.وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: زمانی که صحبت از این موضوع شد پهنای باند اینترنت 700 مگابیت برثانیه بود ولی امروز این پهنا به هزار و 600 مگابیت بر ثانیه افزایش یافته است، هرچند درباره استفاده از پهنای باند بین الملل نیز براساس فرمول 80 درصد داخلی و 20 درصد خارجی عمل می‌کنیم.واعظی گفت: سال گذشته تعداد کاربرانی که از اینترنت خانگی استفاده می‌کردند، سه میلیون و 300 هزار مشترک بود که امروز این تعداد به بیش از هشت میلیون مشترک افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: امروز کاربرانی که توسط موبایل از اینترنت استفاده می‌کنند، بیش از 10 میلیون مشترک است و با این سرعتی که به پیش می‌رویم امیدواریم روزی برسد که کسی منتظر دریافت اینترنت نباشد و افزایش کیفیت و سرعت به اندازه قابل توجهی افزایش یافته باشد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصمیم گیری نسبت به محتوای پیامک‌های تبلیغاتی نیز گفت: سیاست‌های مربوط به پیامک‌های تبلیغاتی هم برای تبلیغات و هم ارزش افزوده به تصویب رسیده و کمیته ای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ و با عضویت 9 دستگاه امور مربوط به محتوا را مورد بررسی قرار می‌دهند.واعظی تصریح کرد: نحوه برخورد با متخلفین نیز در این سیاست‌ها مشخص شده لذا آمادگی داریم با توجه به اینکه زیرساخت این موضوع در اختیار این وزارتخانه قرار دارد در صورت لزوم محدودیت‌هایی را ایجاد کنیم.وی درخصوص دلایل تاخیر در ارایه تلفن ثابت نیز افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته باید سرمایه گذاری‌های لازم برای توسعه شبکه صورت می‌گرفت که این اقدام انجام نشده و گاها به دلیل سیاست سهامداران در خصوصی سازی کمتر به این موضوع توجه شده است.وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: به نظر می‌رسد سهامداران اگر این رویه را ادامه دهند در آینده با مشکلات جدی مواجه خواهند شد و باید نسبت به این موضوع تجدیدنظر کنند تا درآمدی را که کسب می‌کنند به ویژه در شرکت‌های تلفن همراه در زمینه توسعه هزینه نمایند.در این مراسم از باغبانانی که در محوطه وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات مشغول فعالیت بودند از سوی واعظی تقدیر به عمل آمد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.