اپراتورها

تلفن همراه

March 8, 2015
23:16 یکشنبه، 17ام اسفندماه 1393
کد خبر: 68184

آغاز “طرح شکرانه سلامت” با هدف کمک به مددجویان بهزیستی در آستانه سال نو

"طرح شکرانه سلامت" از محل جمع‌آوری صدقات خُرد از محل فیش حقوقی کارمندان و پرسنل دستگاه‌ها و نهادهای دولتی با هدف کمک به مددجویان و معلولان تحت پوشش بهزیستی در آستانه سال نو آغاز شد.
 
بر همین اساس خیرین،نیکوکاران می‌توانند به صورت غیر حضوری و با ارسال پیامک بدون متن رایگان به شماره همراه اول 8811 و خطوط ایرانسل به شماره 8111 و یا گرفتن شماره تلفن #555*720*از کلیه خطو ط تلفن همراه کمک‌های خودشان را به مددجویان و معلولان تحت پوشش بهزیستی اهدا کنند.
 
بر اساس این گزارش خانواده‌ها به صورت غیر حضوری نیز می‌توانند با مراجعه به مراکز نگهداری کودکان، سالمندان و … کمک‌های خود را به صورت نقدی و غیر نقدی برای ایام نوروز اهدا کنند.
 
منابع جمع آوری شده در بخش‌های مختلف از جمله زنان سر پرست خانوا،کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، آسیب دیدگان یا افراد در معرض آسیب و … هزینه می‌شود.
 
– زنان سرپرست خانوار:
 
زنان سرپرست خانوار از جمله گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه هستد که گاه عاملی مثل طلاق، فوت، اعتیاد همسر و رها شدن توسط مردان، موجب آسیب‌پذیری این طیف از جامعه می‌شود. این گروه از زنان که با عنوان زنان سرپرست خانوار یا خود سرپرست در جامعه نامیده می‌شوند با مسایل، مشکلات و موانع زیادی در زندگی مواجهند. توجه و بررسی همه جانبه و دقیق مسایل و مشکلات زنان سرپرست خانوار و ارایه راهکارهای درست و اصولی برای حمایت از آنها، از جمله وظایف نهادها و سازمان‌های خدمات اجتماعی در هر کشور است. سازمان بهزیستی هم برای سامان دادن به وضعیت این زنان بخشی از فعالیت‌های خود را معطوف به آنها کرده است.
 
– زنان سرپرست خانوار چه خدماتی دریافت می‌کنند؟
 
پرداخت کمک هزینه آموزشی از قبیل فنی‌وحرفه‌ای، تحصیلی (محصلین، دانشجویان، سوادآموزی و …) ایجاد اشتغال و کاریابی و پرداخت سرمایه کار کمک به ساخت، خرید مسکن و تعمیرات مسکن و … پرداخت مستمری ماهانه پرداخت کمک هزینه بهداشتی درمانی، پوشاک، تغذیه و … تهیه لوازم  ضرورزی زندگی انجام خدمات مشاوره‌ای، مددکاری و حقوقی.
 
– معلولان و سالمندان:
 
معلولان افرادی هستند که به طور مادرزاد یا بر اثر بیماری، سوانح محیطی، تصادفات رانندگای آلودگی محیط زیست، جنگ و … ناتوانی جسمی و روانی دارند. نابینایان، ناشنوایان و کسانی که دست و پا یا اعضای موثر خود را از دست داده‌اند، بیماران روحی و روانی و … از این گروه هستند. سالمندان نیز با توجه به ضعف‌هایی که به مرور زمان پیدا می‌کنند تا حدودی نیازمندی‌هایی شبیه به معلولان پیدا می‌کنند. سازمان بهزیستی، در کار برنامه‌ریزی و درمان، و یا نگهداری از این افراد تلاش می‌کند و با خدمات خود، باری از دوش خسته خانواده‌های این نیازمندان برمی‌دارد.
 
– معلولان و سالمندان چه خدماتی دریافت می‌کنند؟
 
کمک‌های مستمر و غیرمستمر به معلول و خانواده معلول- فعالیت‌های توانبخشی و حرفه‌آموزی – مستمری- کمک هزینه‌ حمل و نقل- کمک هزینه‌های آموزشی (شهریه دانشجویان معلول) ودیعه مسکن پرداخت حق پرستاری در منزل- فیزیوتراپی ، کاردرمانی، گفتار درمانی، ارتوپدی فنی توانمندی معلولان ناشنوا- ارایه خدمات توانبخشی به معلولان نخاعی
 
– کودکان بد سرپرست و بی‌سرپرست:
 
شاید تا کنون یتیم و بی‌سرپرست و یا بد سرپرستی را دیده باشید که به آغوش پرمهر مادر و نوازش‌های ارزشمند پدر محتاج محبت از هر انسان نجیب و شرافتمندی هستند. کودکانی که بعضا در حسرت یک اخم و دعوای پدر و مادر نیز مانده‌اند اما دریغ از دعوای مادرانه و اخمی پدرانه که برای این کودکان بسیار شیرین و دوست داشتنی جلوه کند! این کودکان خدمات ویژه خود را از سازمان بهزیستی دریافت می‌کنند.
 
-کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست چه خدماتی دریافت می‌کنند؟
 
نگهداری از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست (با هویت یا مجهول‌الهویه) – بیمه اتیه برای کودکان- مراقبت و پرورش تا زمانی که زمینه مناسبی برای ورود موفقیت‌آمیز و مستقل این کودکان و نوجوانان به عرصه اجتماعی به صورت متکی به خود فراهم شود پرداخت هزینه‌های حرفه آموزی- پرداخت سرمایه کار و اشتغال فرزندان- پرداخت هزینه‌های درمانی- تامین ملزومات زندگی تامین کمک هزینه مسکن- فراهم کردن تسهیلات ازدواج دختران و …
 
– آسیب‌دیدگان یا افراد در معرض آسیب:
 
حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی به سیاست‌های اجتماعی مربوط است. یکی از راهکارهای حمایت از آنها، سازمان‌های دولتی است. این سازمان‌ها که در تمامی جوامع ریشته دارند در عصر کنونی کارکردهای مختلف و موثری پیدا کرده‌اند و نقش مهمی در حیات جوامع ایفا می‌کنند. در کشور ما سازمان بهزیستی به عنوان یکی از سازمان‌های متولی اصلی در حوزه کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود.
 
– آسیب دیدگان یا افراد در معرض آسیب چه خدماتی دریافت می‌کنند؟
 
اسکان موقف زنان که به نوعی دچار ناملایمات زندگی شده‌اند- اسکان موقف دختران در خانه‌های سلامت- پایگاه‌های خدمات اجتماعی در حاشیه شهرها- سامان‌دهی بی‌خانمان‌ها در مراکز مددجویی-سامان‌دهی و اسکان کودکان کار- مددجویی بیماران مبتلا به ایدز و کمک به درمان و آموزش و پیشگیری از شیوع- درمان اعتیاد و کمک به ترک و پاک‌سازی و خدمات به معتادین و اسکان موقف در مراکز نگهداری.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.