اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 9, 2015
17:28 دوشنبه، 18ام اسفندماه 1393
کد خبر: 68201

معاون قوه قضاییه: صفحه مجازی پاک باید از ناپاکی‌ها دور شود

معاون قوه قضاییه گفت: در عصری که یک عده‌ برای از بین بردن جبهه باطل، در عراق و سوریه می‌جنگند باید از ابزاری در فضای مجازی استفاده کنیم که قاسم سلیمانی را چهره نشان دهد.
حجت‌الاسلام حمیدرضا شهریاری در همایش بین‌المللی فضای مجازی پاک صحبت‌های خود را به سیاست‌گذاری در باب شبکه‌های اجتماعی معطوف و اظهار کرد: صفحه مجازی پاک باید از ناپاکی‌ها به دور باشد. برخی ناپاکی‌ها در فضای مجازی به سان نجاست در زندگی مردم است در حالیکه ناپرهیزی از نجاسات به پاکی انسان صدمه می‌زند.
وی افزود: اعمالی که انسان از صبح تا شام انجام می‌دهد باید با قصد قربت باشد. حکمت‌مداری در فضای مجازی این است که فضای مجازی رنگ خدایی بگیرد بنابراین علاوه بر پرهیز از نجاسات اعیانی انسان باید اعمالش را نیز به قصد قربت نزدیک کند.
معاون قوه قضاییه خاطر نشان کرد: زمانیکه فضای مجازی حکمت‌مدار می‌شود، فراتر از جامعه دانایی محور عمل می‌کند و لذا باید تلاش کنیم فضای مجازی را از ناپاکی‌ها خلاص کنیم.
او با بیان اینکه در فضای مجازی برخی افراد ترویج شیطان‌پرستی می‌کنند، به بیان ملاک‌های اینترنت ناپاک پرداخت و گفت: ترویج هرزگی، ترویج ابزار دزدی و تحصیل مال نامشروع در فضای مجازی از مصادیق ناپاکی اینترنت است. تبلیغ اخبار باطل که امروز به یکی از معضلات تبدیل شده از دیگر ناپاکی‌های اینترنتی است.
عضو شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: امروز در رسانه‌های خارجی القا می‌کنند کشوری مانند ایران که قانون همجنس بازی ندارد، در خلاف چارچوب‌های آزادی حرکت می‌کند.
وی اشاره‌ای هم به برخی محتوای ناپاک در عرصه اینترنت و نحوه رفتار با آن داشت و ابراز کرد: در این موارد بهترین راه برای پالایش محتوا استفاده از دست است. کاربر می‌تواند برای اینکه تصاویری که طهارت قلب را از بین می‌برد نبیند دست خود را جلوی تصاویر بگذارد و از باقی مطالب استفاده کند.
شهریاری گفت: امروز شبکه‌های اجتماعی گریبانگیر تمام افراد از جمله جوانان شده است، جوانان به جای اینکه وقت و انرژی خود را برای دسترسی به علم و حکمت سر کنند در شبکه‌های اجتماعی معطل می‌شوند و وقتشان تلف می‌شود.
دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی اظهارداشت: یکی از راه‌های رفع ناپاکی در فضای مجازی احراز هویت است که در این صورت آدم‌های ناپاک می‌دانند که امکان ردیابی‌ وجود دارد و کار نسنجیده نمی‌کنند. احراز هویت یکی از نیازهایی است که از دست‌اندرکاران این حوزه درخواست کرده‌ایم.
وی معتفد است در عصری که یک عده‌ برای از بین بردن جبهه باطل، در عراق و سوریه می‌جنگند باید از ابزاری در فضای مجازی استفاده کنیم که قاسم سلیمانی را چهره نشان دهد.
عضو شورای عالی فضای مجازی در انتقاد نسبت به کسانی که چشم و گوش خود را روی رسانه‌های بیگانه همچون بی‌بی‌سی گشوده‌‌اند، تصریح کرد: جبهه معارض ما مدام در حال تولید و تکثیر اخبار است. اخباری که مداوم تکرار می‌شود بی‌تردید بر ضمیر و ذهن افراد تأثیر می‌گذارد.
او افزود: واضح است که اگر محل ورود اخبار فردی، صبح تا شب بی‌بی‌‌سی باشد ضمیرش ناخودآگاه تحت تأثیر قرار می‌گیرد و برخی غیر واقعیات را نیز جذب می‌کند.
شهریاری خاطر نشان کرد: برخی با استدلال اینکه می‌خواهیم ببینیم دشمن چه می‌‌گوید و حرف حسابش چیست به سراغ این شبکه‌ها می‌روند در حالیکه چنین کاری موجب می‌شود تا افکار بیگانه به تفکرات و عقاید آنها تزریق شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.