تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

March 10, 2015
7:01 سه شنبه، 19ام اسفندماه 1393
کد خبر: 68208

برای شارژ اپل واچ به این دانگل 29 دلاری نیاز خواهید داشت

امشب سرانجام تمام سوالات در مورد اپل واچ پاسخ گفته شد. یکی از پرسش‌های مهمی که از ۶ ماه پیش تا کنون ذهن کاربران را به خود مشغول کرده بود، زمان شارژدهی این دستگاه و نحوه‌ی انجام عملیات شارژ در این دستگاه بود. همانطور که گفتیم اپل واچ به ادعای اپل در استفاده‌ی روزمره ۱۸ ساعت شما را همراهی خواهد کرد. اما برای شارژ این دستگاه به این دانگل 29 دلاری نیاز خواهید داشت.
 
 بنابراین می‌دانیم که دارندگان اپل واچ مجبور خواهند بود هر شب نسبت به شارژ دستگاه خود اقدام کنند. بر همین اساس فرآیند شارژ دستگاه و نیز دانگل مورد نیاز آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. این مساله همچنین بدین معنا خواهد بود که افراد برای استفاده از اپل واچ در مسیرهای طولانی و دور از خانه، به کابل شارژر MagSafe اپل احتیاج خواهند داشت. این کابل شارژر در میان محصولات اپل منحصر بفرد است.
 
 
این کابل از یک سر دایره‌ای برخودار است که به زیر ساعت متصل خواهد شد و از سوی دیگر وارد پورت استاندارد USB یا پریز برق می‌شود. اپل بصورت پیش‌فرض یک کابل شارژ 1 متری در هر اپل واچ فروخته شده قرار داده اما کسانی که مایل هستند کابل اضافی دیگری برای محل کار یا سفرهای دور از خانه در اختیار داشته باشند ملزم به پرداخت هزینه‌ی اضافی خواهند بود. کابل یک متری شارژر اپل واچ با قیمت 29 دلار و نسخه‌ی دو متری آن با قیمت 39 دلار به فروش خواهد رسید.
 
این خصیصه تفاوت چندانی با سایر ساعت‌های هوشمند موجود در بازار نمی‌کند. جدای از Smartwatch 3 سونی، هر ساعت هوشمند دیگر موجود از اندروید ور گرفته تا پبل نیازمند یک دانگل اختصاصی یا استند خاص برای شارژ باتری هستند. در هر حال این مساله موجب نمی‌شود حمل کردن یک کابل اختصاصی دیگر به همراه خود دلچسب شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.