تلفن همراه

گوشی

March 11, 2015
12:50 چهارشنبه، 20ام اسفندماه 1393
کد خبر: 68243

رونمایی از برنامه اپل برای تحقیقات پزشکی

اپل از پنج برنامه همراه برای کمک به محققان حوزه بیوپزشکی رونمایی کرد که به مطالعه بیماری‌های مختلف و جمع آوری داده‌ها کمک می‌کنند.
 
این شرکت یک کیت هم طراحی کرده که با استفاده از آن گوشی آیفون به پلاتفورمی به منظور انجام تحقیقات مختلف مبدل می شود.
میلیون ها کاربر آیفون می توانند از این کیت برای مشارکت در تحقیقات پزشکی استفاده کنند، برای محققان داده جمع آوری کنند و از نتایج تحقیقاتی که در آن شرکت کرده اند مطلع شوند.
 
پنج برنامه همراه طراحی شده توسط اپل با همکاری محققان دانشگاهی تولید شده اند و قرار است نرم افزارهای متن بازی نیز برای تسهیل کاربرد کیت جدید اپل در ماه آینده روانه بازار شوند تا برنامه های همراه عرضه شده را بتوان بر مبنای نیازهای محققان دستکاری نمود.
 
برنامه های مذکور برای مقابله با بیماری های خطرناکی همچون آسم، پارکینسون، دیابت، بیماری های قلبی و عروقی و سرطان سینه تولید شده اند. با این برنامه ها می توان زندگی روزانه و کارکردهای افراد مبتلا به بیماری های فوق الذکر را در نظر گرفت و الگوهایی را شناسایی کرد که به مقابله بهتر با این بیماری ها منجر می شود.
 
به عنوان مثال افرادی که برنامه مربوط به بیماری پارکینسون را بارگذاری کنند قادر به استفاده از قابلیت جی پی اس و شتاب سنج گوشی برای ارائه داده های مربوط به مهارت و چابکی، تعادل، راه رفتن، قوت صدا و حافظه خود هستند. این کار چند بار در روز انجام خواهد شد.
 
برنامه مربوط به آسم هم ارسال علائم این بیماری برای بررسی و تحقیق توسط پزشکان را امکان پذیر می نماید. همچنین برخی امکانات آموزشی برای این بیماران در برنامه مذکور پیش بینی شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.