اینترنت و شبکه

فیس‌بوک به شرکت‌های تبلیغاتی می‌گوید که کاربرانش در چه مورد صحبت می‌کنند

فیس‌بوک قرارداد جدیدی را مرکز جمع‌آوری داده‌های DataSift به انعقاد رسانده تا از این پس شرکت‌های تبلیغاتی بهتر متوجه شوند که کاربران چگونه از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این همکاری‌ها باعث می‌شود تا به راحتی مشخص شود مشترکان فیس‌بوک در چه زمینه‌هایی با یکدیگر صحبت می‌کنند که این فرآیند در بزرگترین شبکه اجتماعی جهان با عنوان Topic Data دنبال می‌شود.

فیس‌بوک روی وبلاگ رسمی خود توضیح داد: «سیستم Topic Data به شرکت‌های تبلیغاتی نشان می‌دهد که هر یک از مشترکان در فیس‌بوک چه می‌گویند و نظرشان در مورد اتفاقات، برندها، موضوعات و فعالیت‌های صورت گرفته در فیس‌بوک چیست. البته تمام این اتفاقات در شرایطی صورت می‌گیرد که ایمنی کامل برای اطلاعات و حریمی شخصی کاربران برقرار می‌شود».

در ادامه این مطلب گفته شد: «مراکز بازاریابی از این اطلاعات استفاده می‌کنند تا برای نمایش آگهی‌های تبلیغاتی خود روی فیس‌بوک و دیگر کانال‌های موجود بهتر تصمیم بگیرند و بتوانند کالاهای مختلف را در بهترین و کارآمدترین شکل تبلیغ کنند».

به عنوان مثال، با قابلیت Topic Data یک شرکت تولیدکننده شامپو می‌تواند با استفاده از نمودارهای منتشر شده در مورد موضوعاتی که هر یک از کاربران پیرامون آن صحبت کرده‌اند، محصولات خود را برای کاربرانی که در گفت‌وگوهای خود به سلامت موهای‌شان اشاره کردند منتشر کند. یک مرکز توسعه‌دهنده مد می‌تواند تبلیغات خود را فقط برای کاربرانی به نمایش بگذارد که در صحبت‌های خود به آخرین مدها اشاره کرده‌اند و یک برند بزرگ می‌تواند نظر مردم را در مورد محصولات خود بداند.


​​