فناوری اطلاعات

March 14, 2015
14:41 شنبه، 23ام اسفندماه 1393
کد خبر: 68301

گزارش خبری و تصویری مراسم دومین دوره جایزه چالش نوآورانه

سازمان نصر تهران با همکاری اجمع (انجمن تشکل های ICTعرب) مراسم" ارائه طرح ها،داوری و معرفی برگزیدگان دومین جایزه چالش نوآورانه" را با حضور مدیران بخش خصوصی، دولتی و جوانان خلاق ایرانی برگزار کرد.
 
 
این مراسم صبح روز چهارشنبه 20اسفندماه 93 با حمایت شرکت فناپ و همچنین شرکت های فراکارانت، آذران وب سیستم، ندارایانه، کهکشان نور، پارس آتنادژ و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در مرکز آموزش عالی خاتم برگزار شد.
در این مراسم رئیس و مدیران سازمان نصر تهران، روسای ادوار سازمان نصر، اعضای سازمان نصر، مدیران سازمان فناوری اطلاعات، نماینده انجمن تشکل های ICT کشورهای عرب و صاحبان بیش از 30طرح منتخب دومین جایزه چالش نوآورانه و اصحاب رسانه حضور یافتند.
 
 
سازمان نصر؛ حامی جوانان در حوزه ICT
 
ناصرعلی سعادت، رئیس سازمان نصر تهران درخصوص اهمیت حمایت از جوانان ایرانی خطاب به شرکت کنندگان در دومین جایزه چالش نوآورانه گفت:سرمایه ملی ما نفت نیست؛ سرمایه ما جوانان مستعدی است که در کشور مانده اند و می خواهند با ایده های خلاقانه و تلاش شبانه روزی، باعث توسعه کشور شوند.
رئیس گروه راهبری دومین جایزه چالش نوآورانه ضمن قدردانی از فعالیت های پیشین سازمان نصر در برگزاری اولین جایزه چالش نوآورانه افزود: رویکرد اصلی و توجه ویژه سازمان نصر تهران در این دوره برناپروری و حمایت همه جانبه از جوانان صاحب ایده است و جایزه چالش نوآورانه تلاش می کند ابزاری برای این پشتیبانی باشد.
سعادت ادامه داد: سازمان نصر تهران با همکاری اجمع به عنوان همراه بین المللی خود، برنامه مدونی برای برگزاری دوره های جایزه چالش نوآورانه دارد که در طی آن، این دوره ها در پایان هر فصل و 4بار در سال برگزار می شود.
او با تاکید براینکه توجه به صنعت ICT هر روز در کشور بیشتر می شود، ادامه داد: سازمان نصر این موضوع را به فال نیک می گیرد و به فعالیت ها و تلاش های مستمر خود در حمایت از جوانان این حوزه که صاحبان آینده صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند، ادامه می دهد.
رئیس سازمان نصر تهران درخصوص سطح طرح های ارائه شده در دومین جایزه چالش نوآورانه گفت: جای بسیار امیدواری و خوشحالی است که طرح های ارائه شده در سطحی بالا، به نیازمندی های جامعه از جوانب مختلف اندیشیده و با کمک ICT ابزاری برای حل آنها ارائه کرده است.
 
 
اصغررضانژاد، دبیر سازمان نصر تهران و دبیر دومین دوره جایزه چالش نوآورانه در این مراسم،ضمن تبریک به تمام شرکت کنندگان این جایزه گفت: پس از برگزاری موفق اولین دوره جایزه چالش نوآورانه ، دومین دوره جایزه در مدت زمان کوتاهی با استقبال بسیار خوبی از سوی جوانان صاحب ایده کارآفرینی روبه رو شد. 
رضانژاد با اشاره به اهداف برگزاری این جایزه گفت: سازمان نصر تهران با مشارکت اجمع، دومین دوره این جایزه را همچون دوره اول با هدف حمایت از جوانان مستعد و خلاق ایرانی برگزار کرده تا از طریق حمایت های مادی و معنوی این جایزه، منتخبان بتوانند ایده های نوین کسب و کار بر مبنای فناوری اطلاعات و ارتباطات را راه اندازی کنند.
دبیر سازمان نصر تهران با بیان اینکه رویکرد این سازمان حمایت از جوانان فعال و خلاق در حوزه ICT است، ادامه داد:خوشبختانه هم اکنون بسیاری از جوانان فعال حوزه فناوری اطلاعات در اغلب کمیسیون های تخصصی این سازمان حضور دارند تا در تصمیم گیری های سازمان و صنف ICT مشارکت داشته باشند.
 
 
 
بستری برای ایده های نوین کسب و کار
بهناز آریا عضو هیات مدیره سازمان نصر تهران و مسئول کمیته اجرایی دومین جایزه چالش نوآورانه با اشاره به روند برگزاری این جایزه گفت: سازمان نصر تهران با هدف برناپروری و حمایت از جوانان مستعد و خلاق فناوری اطلاعات قصد دارد بستر مناسبی را برای اجرایی شدن ایده های راه اندازی کسب و کار بر مبنای دانش فناوری اطلاعات فراهم کند.
آریا با تاکید بر اینکه شرکت ها و فعالان خصوصی، گنجینه تجارت در حوزه فاوا هستند،به تشریح روند ثبت نام و برگزاری دومین جایزه چالش نوآورانه پرداخت و ادامه داد: در دوره اول جایزه، 40 ایده بسیار خوب ثبت نام کردند که درنهایت از میان 20 طرح منتخب، 6طرح در نهایت موفق به دریافت اولین جایزه چالش نوآورانه شد. دراین دوره 80 طرح ثبت نام کردند که در مرحله اول، 30 طرح برای ارائه و داوری انتخاب شدند و در نهایت 15برنده نهایی از این میان انتخاب می شود.
او با اشاره به اینکه سازمان نصر با مشارکت اجمع، موفق به برگزاری بهترین دوره جایزه چالش نواورانه در معیار جهانی شده است، افزود: بنابر گزارش اجمع، برگزاری دو دوره جایزه چالش نواورانه که با استقبال بی نظیر جوانان ایرانی و ارائه طرح هایی نوین کسب و کار همراه بود، در رده بهترین دوره های جایزه چالش نوآورانه در مقیاس جهانی بوده است.
آریا درخصوص تفاوت برگزاری دومین جایزه با دوره اول گفت: برخلاف دوره اول که تاکید بر خلاقیت و ارائه ایده های نوین کسب و کار بر مبنای ICT بود، در این دوره تاکید بر پیاده سازی و اجرایی شده این ایده های خلاق طی مدت یک ماه است.
مسئول کمیته اجرای دومین جایزه چالش نوآورانه در پایان به تقدیر از ثبت نام کنندگان، برگزارکنندگان، حامیان و هیات داوران و تمام مشارک کنندگان در برگزاری این جایزه پرداخت و اظهار امیدواری کرد که این برنامه در سطوح بالاتر و حضور طیف بیشتری از جوانان خلاق ایرانی برگزار شود.
 
 
خسرو سلجوقی، عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران، در ادامه این مراسم به تشریح سیر تحولات ارتباطات در راه اندازی کسب و کارهای نوین پرداخت .
سلجوقی ضمن تقدیر از برگزاری و سازماندهی دوره های جایزه چالش نوآورانه از سوی سازمان نصر تهران با همکاری اجمع گفت: ایده سازمان نصر به عنوان نماینده بخش خصوصی در فراهم کردن این بستر حمایتی برای جوانان فعال ایرانی فراهم بسیار جالب است و امیدواریم این دوره ها تداوم داشته باشد.
 
 
در ادامه این مراسم، پویا سامانی نماینده انجمن تشکل های ICT عرب در ایران، با اعلام پیام این تشکل از سوی نزار زکا، دبیر کل اجمع، خطاب به حاضران دومین جایزه چالش نوآورانه گفت: اجمع بسیار خرسند است که در دومین دوره جایزه چالش نوآورانه همراه شماست و به تداوم و گسترش همکاری های خود با سازمان نصر تهران مفتخر است. کیفیت بالای ارائه ها و ایده های دور اول چالش نوآورانه، ما را به ادامه این کار تشویق کرد.
او ادامه داد:ما از دوستان خود در سازمان نصر تهران برای حمایت بی دریغ در برگزاری و سازماندهی دور دوم چالش نوآورانه کمال تشکر و قدردانی را داریم و برای تمام منتخبان، آرزوی موفقیت و بهترین ها را داریم.
 
 
در بخش دیگری از این مراسم، حسین اسلامی، قائم مقام شرکت فناپ( حامی طلایی مراسم دومین جایزه چالش نوآورانه)، ضمن اشاره به چالش های جذب نیروهای نخبه در شرکت های بزرگ ICT، به تشریح موانع موجود در این فرآیند پرداخت.
اسلامی همچنین به سیر تکامل بانکداری الکترونیکی در کشور اشاره کرد و راه کارهای شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ) را طی سال های اخیر در کشور معرفی کرد.
 
 
معرفی برندگان طرح HACKATHON
در این مراسم همچنین از برندگان مسابقه HACKATHON به عنوان پروژه مشترک سازمان نصر سیستان و بلوچستان و تشکل زنان برای تبادلات مجازی (‌ WAVE ) تقدیر به عمل آمد.
آزاده داننده رئیس هیات مدیره تشکل زنان برای تبادلات مجازی در این بخش به تشریح این تشکل پرداخت و گفت: WAVE خود را متعهد به ارتقای کیفیت زندگی زنان میداند و صدایی به رسمیت شناخته شده آنان با استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات است. در همین رابطه WAVE در همکاری با سازمان نصر سیستان و بلوچستان مسابقه HACKATHON را در سه محور مبتنی بر ICT برگزار کرد.
 
 
اعلام فهرست نهایی برگزیدگان دومین جایزه چالش نوآورانه
 
در بخش پایان این مراسم پس از تقدیر از برندگان دوره اول جایزه چالش نوآورانه و همچنین  قدردانی از کمیته 6 نفره داوران این مراسم متشکل از" ناصرعلی سعادت،علی عباس نژاد،گلمر بحری، آیت حسینی،علیرضا شیرازی و سهیل عباسی"،  اسامی 15 برگزیده دومین دوره جایزه چالش نوآورانه به ترتیب ذیل معرفی شد:
 
1.احسان انصاری بصیر( با طرح سامانه انتقال امن فایل)
2.نادیا محسن پور(با طرح چارق)
3.مهدی شجائیان زنجانی( با طرح کرایه و رزرو سالن های ورزشی)
4.شرمین فرشگر( با طرح نیکی نان)
5.سارا عبدالملکی( با طرح شبکه اجتماعی مبتنی بر صوت)
6.امیرمحمدنصرالهی( با طرح فیت شیپ)
7.فاطمه خداشاهی( با طرح نرم افزار آموزشی برای کودکان اوتیسم)
8.سمیه خضریان( با طرح حسگر هوشمند تشخیص آلرژی بر روی بستر تلفن همراه)
9.رضوان افتخاری( با طرح 123 رزومه)
10.مهدی زارعی( با طرح کاردستی)
11.پویا احمدوند( با طرح بازی وروجک نوازنده)
12.مهشید فردی منفرد(با طرح اینگلینگ)
13.الهام شرمی( با طرح شبکه تخصصی سایتکده)
14.امیرعلی ایازی( با طرح اتوبوس آموزش فناوری اطلاعات در مناطق محروم)
15.محمد آدم بیک ( با طرح ویکی رسی پی)
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.