امنیت

فناوری اطلاعات

March 15, 2015
13:09 یکشنبه، 24ام اسفندماه 1393
کد خبر: 68330

۷۰ درصد سازمان‌ها ازخدمات ابری چندگانه استفاده می‌کنند

از بین کسانی که در نظرسنجی مرکز LinkedIn Information Security حضور داشتند ۹۰ درصد اعلام کردند که به میزان زیاد یا در حد متوسط در مورد امنیت خدمات پردازش ابری عمومی نگران هستند.
این مطالعه که با پشتیبانی مرکز CloudPassage انجام شد، نظرسنجی جامعی را با هدف بررسی ذهنیت افراد در مورد امنیت فضای ابری روی بیش از ۲۵۰ هزار نفر که در سازمان‌های مختلف مشغول به فعالیت بودند و در حوزه خدمات ابری تجربه و طرز فکر ویژه‌ای داشتند، انجام داد. 
در پایان بررسی مشخص شد ۷۱ درصد از شرکت‌کنندگان برای بهره‌مندی از خدمات ابری برنامه‌ریزی دارند یا آن را مستقر کرده‌اند. استقرار خدمات ابری چندگانه محبوب‌ترین اتفاق بین آنها محسوب می‌شده است که از هر ۱۰ شرکت‌کننده در بررسی ۷ نفر توضیح دادند که در سازمان خود از خدمات عمومی و اختصاصی ابری بهره می‌برند.
امنیت عمومی فضای پردازش ابری مهم‌ترین مانع در زمینه پیشرفت این خدمات بوده است که ۴۵ درصد افراد به آن اشاره کردند. علاوه بر این ۴۱ درصد از دست دادن اطلاعات و خطرات نشت داده‌ها را مشکل اصلی دیدند، ۳۱ درصد به از دست دادن کنترل خود اشاره کردند، ۲۹ درصد به الزامات قانونی و نظارتی و ۲۹ درصد هم سازگاری با زیرساخت‌های کنونی IT را مهم‌ترین مانع دانستند.
در این بررسی ۶۳ درصد افراد دسترسی غیرقانونی را مهم‌ترین تهدید امنیتی در حوزه خدمات ابری دانستند. همچنین هک شدن حساب کاربری در ۶۱ درصد موارد و ورود کدهای مخرب در ۴۳ درصد موارد مهم‌ترین مشکلات امنیتی شناخته شد.
به گفته این شرکت کنندگان، سرویس‌های ذخیره‌ساز اطلاعات محبوب‌ترین قابلیت در حوزه پردازش ابری بوده است و پس از سیستم‌های محاسباتی با ۴۲ درصد، ابزارهای سازمانی با ۴۰ درصد، سیستم‌های مجازی‌سازی با ۳۳ درصد و قابلیت‌های شبکه‌ای با ۳۳ درصد قرار داشتند.
پست الکترونیکی پرکاربردترین ابزار برای ذخیره اطلاعات سازمانی روی فضای ابری بوده و در ۴۵ درصد موارد، اطلاعات از این طریق به فضای ابری منتقل شده است. پس از آن داده‌های مربوط به بخش بازاریابی و فروش با ۴۲ درصد و داده‌های مشتریان با ۳۱ درصد، مهم‌ترین اطلاعات سازمانی روی فضای ابری بوده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.