بانکداری و پرداخت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 16, 2015
10:30 دوشنبه، 25ام اسفندماه 1393
کد خبر: 68344

از رومینگ ملی تا پایان انحصار نسل 3 موبایل و آغاز فیلترینگ هوشمند

اجرای رومینگ ملی بین اپراتورهای تلفن همراه، ارائه مجوز نسل 3 به همراه اول و ایرانسل، کاهش تعرفه مصرف آزاد اینترنت همراه، اتمام همکدسازی تلفن ثابت و اجرای فیلترینگ هوشمند از مهمترین اقدامات وزارت ارتباطات در سال ۱۳۹۳ بوده است.
 
سال 93 برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سال نسبتا مهمی بود. در این سال اقداماتی از جمله اجرای رومینگ ملی بین اپراتورهای تلفن همراه، ارائه مجوز نسل 3 به همراه اول و ایرانسل، کاهش تعرفه مصرف آزاد اینترنت تلفن همراه، اتمام پروژه هم‌ کدسازی در سراسر کشور، اجرای فیلترینگ هوشمند و بهره‌برداری از 5 هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری در 77 مسیر انجام شد.
 
همچنین در سطح مدیریتی نیز تحولاتی از جمله بازگشت مرکز تحقیقات به وزارت ارتباطات و بازگشت سازمان فضایی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این وزارتخانه صورت گرفت.
 
مهمترین رویدادهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال 1393 به ترتیب به شرح زیر است.
 
فروردین:
 
بیست و چهارمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه
 
اردیبهشت:
 
سفر وزیر ارتباطات به قم و دیدار با مراجع عظام تقلید
 
برگزاری مراسم روز جهانی ارتباطات و افتتاح پروژه‌های ارتباطی
 
خرداد:
 
صدور پروانه جدید SAP
 
تیر:
 
تفاهم نامه رومینگ ملی و پروانه رادیو ترانک
 
مرداد:
 
ارائه مجوز نسل 3 به ایرانسل
 
شهریور:
 
سفر استانی هفته دولت به استان‌های کرمانشاه، گیلان، کهگیلویه و یوبر احمد، فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و افتتاح پروژه‌های ارتباطی
 
کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان
 
بهره‌برداری از 5 هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری در 77 مسیر
 
ارائه مجوز نسل 3 به همراه اول
 
مهر:
 
افتتاح نمایشگاه تلکام
 
مراسم روز جهانی پست با حضور رئیس محترم مجلس
 
آبان:
 
شروع فرایند گذار از IPV4 به IPV6
 
امضاء تفاهم نامه پست بانک و مرکز توسعه روستایی ریاست جمهوری
 
آذر:
 
نشست و تعامل با اتاق بازرگانی به منظور حمایت از بخش خصوصی
 
نشست با شرکت‌های PAP
 
دی:
 
کاهش تعرفه اینترنت تلفن همراه
 
اتمام پروژه هم‌ کدسازی در سراسر کشور
 
اجرای فیلترینگ هوشمند
 
بازگشت مرکز تحقیقات به وزارت ارتباطات
 
امضاء تفاهم‌نامه پست و پست بانک و مخابرات به جهت ساماندهی امور دفاتر خدمات روستایی
 
بهمن:
 
سفرهای استانی دهه فجر و افتتاح پروژه‌های ارتباطی با اعتبار 16000 میلیارد ریال در استان‌های خوزستان، کرمان، یزد، هرمزگان، بوشهر، سمنان، گلستان، مازندران، خراسان رضوی
 
بازگشت سازمان فضایی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
 
سفر وزیر ارتباطات عراق و افتتاح پروژه اوج
 
رونمایی از موتور جستجوی یوز
 
امضاء تفاهم نامه با آموزش و پرورش
 
اسفند:
 
اختتامیه چهارمین دوره جایزه کیفیت ملی در حوزه ICT
 
سفر به استان آذربایجان شرقی
 
دیدار با وزیر توسعه ترکیه
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.