امینت

تبلت

سخت‌افزار

فناوری

March 16, 2015
12:54 دوشنبه، 25ام اسفندماه 1393
کد خبر: 68363

بلک‌بری تبلت فوق امنیتی عرضه کرد

شرکت بلک‌بری روز گذشته تبلت جدید فوق امنیتی خود را به عنوان بخشی از پروژه گسترده خود برای همکاری نزدیک‌تر با سازمان‌ها و مراکز دولتی معرفی کرد.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این دستگاه جدید که با همکاری سامسونگ و IBM ساخته شده است، دومین تلاش بلک‌بری برای ساخت تبلت محسوب می‌شود. این شرکت کانادایی اعلام کرد تبلت امنیتی جدید خود را از ابتدای تابستان وارد بازار جهانی می‌کند.

شرکت بلک‌بری در سال 2011 میلادی نیز تبلت PlayBook را روانه بازار کرد تا ز این طریق بتواند با iPad اپل و دیگر رایانه‌های لوحی موجود در بازار جهانی رقابت بیشتری انجام دهد.

اما PlayBook از همان ابتدا مورد انتقادات فراوان قرار گرفت و گفته شد که این محصول قابلیت‌های اصلی مورد نیاز کاربران را ندارد و با این اتفاقات، شرکت بلک‌بری در جریان ساخت نخستین رایانه لوحی خود صدها میلیون دلار ضرر کرد.

حضور شرکت بلک‌بری در بازار جهانی دستگاه‌های موبایلی کمرنگ شده است. اما سازمان‌ها و مراکز دولتی همچنان محصولات این شرکت را یکی از بهترین گزینه‌ها برای خود می‌دانند و به واسطه قابلیت‌های امنیتی موجود در آن، گوشی‌های این شرکت را برای خود ترجیح می‌دهند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.