سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

March 19, 2015
8:44 پنجشنبه، 28ام اسفندماه 1393
کد خبر: 68391

بلومبرگ: مایکروسافت روی سایانوژن سرمایه‏ گذاری نکرده است

اواسط ماه گذشته گزارشی از وال‏استریت ژورنال مبنی بر سرمایه‏ گذاری مایکروسافت روی رقیب اندروید Cyanogen شنیده شد؛ اما بلومبرگ به‌تازگی این شایعه را تکذیب کرده است.
از آنجا که نسخه متن‏باز اندروید AOSP می‏تواند توسط هر شخص یا شرکتی تغییر داده شود گروه Cyanogen سال‏ها پیش با افزودن امکانات زیاد و قابلیت شخصی‏ سازی رام‏های خود را تحت عنوان CyanogenMod که امروزه به اختصار CM نامیده می‏شود برای گوشی‏های مختلف اندرویدی منتشر کردند. امروزه سایانوژن یک شرکت مستقل است و اگر به خاطر داشته باشید گوشی وان‏پلاس وان هم به صورت اختصاصی با این نسخه از اندروید عرضه شد؛ نسخه‏ ای که می‏تواند با اندروید گوگل رقابت کند.
گزارش وال‏استریت ژورنال خبر از سرمایه‏گذاری ۷۰ میلیون دلاری مایکروسافت روی سایانوژن داشت؛ اما بلومبرگ این گزارش را تکذیب کرده است. به گزارش بلومبرگ همکاری مایکروسافت و CM برای افزودن اپلیکیشن‏ها و سرویس‏های مایکروسافت روی این سیستم ‏عامل است؛ کاری که مایکروسافت و سامسونگ برای گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج نیز انجام داده بودند. به این ترتیب مایکروسافت به طرز هوشمندانه ‏ای گوگل را مورد هدف قرار داده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.