تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

March 19, 2015
8:53 پنجشنبه، 28ام اسفندماه 1393
کد خبر: 68393

تگ هویر فردا ساعت هوشمند خود را با همکاری گوگل و اینتل معرفی می‌کند

پس از آنکه کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی فناوری، ساعت‌های‌هوشمند خود را روانه‌ی بازار کردند، حال ساعت‌سازان سوئیسی نیز وارد این بازار نوپا می‌شوند. کمپانی ساعت‌سازی تگ هویر (Tag Heuer) نیز ساعت‌هوشمند لوکس خود را با همکاری اینتل و گوگل روانه‌ی بازار خواهد کرد.
 
پس از آنکه چندی پیش سواچ ساعت‌هوشمند خود را با محوریت بازی والیبال ساحلی معرفی کرد، حال نوبت به کمپانی تگ هویر رسیده تا از یک ساعت‌‌هوشمند لوکس رونمایی کند. تگ هویر ابتدای سال جاری میلادی تایید کرد که در حال توسعه‌ی ساعت هوشمند خود است و در این مسیر نیز از یاری کمپانی‌های بزرگ دره‌ی سیلیکون بهره گرفته است. تگ هویر ساعت‌هوشمند خود را BaselWorld نام گذاری کرده است. شنیده‌ها حکایت از این دارد که این ساعت‌هوشمند قابلیت‌های فراوانی دارد.
 
براساس اطلاعات منتشر شده تگ هویر برای ساخت این ساعت‌هوشمند با کمپانی اینتل و گوگل همکاری کرده، اما میزان همکاری طرفین در این پروژه مشخص نیست. به نظر می‌رسد گوگل از نظر نرم‌افزاری در ساخت این ساعت‌هوشمند مشارکت کرده که با توجه به این موضوع می‌توان پیش‌بینی کرد که احتمالا با یک ساعت‌هوشمند مبتنی بر اندروید ور روبرو خواهیم بود. همچنین باید حضور اینتل را نشان‌دهنده‌ی تامین تراشه‌های مورد استفاده در این ساعت‌هوشمند بدانیم. انتظار می‌رود این ساعت‌هوشمند فردا در بریتانیا معرفی شود.
 
رقابت در عرصه‌ی ساخت ساعت‌های‌هوشمند لوکس وارد فاز جدیدی می‌شود و به‌نظر می‌رسد این حوزه بیشتر شاهد حضور ساعت‌سازان سوئیسی خواهد بود. نظر شما در این خصوص چیست؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.