لبه تکنولوژی

March 21, 2015
15:05 شنبه، 1ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68421

بهترین استارت آپ‌های جوان اروپا

استارت آپ‌ها و شرکت‌های نوظهور به خصوص در بخش تکنولوژی به سرعت در حال رشد هستند. این شرکت‌های کوچک و نوپا نه تنها در سیلیکون ولی که خانه بزرگ‌ترین و قدیمی ترین شرکت‌های تکنولوژی است که در اروپا و آسیا هم به سرعت در حال ظهور و رشد هستند.
در این میان بعضی از این استارت آپ‌ها در کشورهای اروپایی با سرعتی چشمگیر در حال رشد و توسعه هستند و در واقع بهترین استارت آپ‌های اروپایی از نظر سرعت رشد به حساب می‌آیند. 
از حدود یک ماه پیش تا حالا مجله آنلاین The Next Web با همکاری شرکت بین‌المللی ارائه دهنده خدمات و تکنولوژی‌های پرداخت Adyen فهرستی از بهترین استارت آپ‌های اروپایی از نظر سرعت رشد را منتشر کرده است. در واقع هدف از بررسی و ارائه این فهرست شناسایی شرکت‌های تکنولوژی نوپا و جوان اروپایی است که با سرعت در حال رشد هستند. بعد از بررسی بیش از صد شرکت در 6 کشور مهم اروپایی، پنج شرکت برتر در هر کشور انتخاب و در فهرستی با نام Tech5 معرفی شد. 
فهرست Tech5 بر‌اساس درآمد واقعی، اطلاعات به‌دست آمده از کارمندان و آمارهای مربوط به نرخ رشد سالانه این شرکت‌ها در فاصله سال‌های 2012 تا 2015 ارائه شده است. معیارهای اصلی در انتخاب شرکت‌های این فهرست شامل مواردی مانند اینها بود که هر کدام از این شرکت‌ها باید در سال 2010 یا بعد از آن تاسیس شده باشند، در سال 2014 بیش از 200 هزار یورو درآمد به‌دست آورده باشند و محصولات یا سرویس‌های مبتنی بر تکنولوژی خودشان را تولید کرده باشند. بنابراین در این فهرست احتمالا نام‌های جدیدی در دنیای تکنولوژی را خواهیم دید که مسیر موفقیت را با سرعت خوبی طی می‌کنند. 
 
انگلستان
Festicket: این استارت آپ در واقع یک وب سایت است که بلیت‌های ورودی جشنواره‌ها و تورهای مسافرتی را به‌صورت پکیج‌ها ارائه می‌کند تا بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی برای حضور در جشنواره مورد نظرشان از هر جای دنیا اقدام کرده و سفر و اقامت خوبی را تجربه کنند. 
Kano: این شرکت نوپا کامپیوترها و کیت‌های کدنویسی شده‌ای را برای کاربران در هر سنی تولید می‌کند، به‌طوری که هر کاربری می‌تواند قطعات مورد نظرش را به راحتی و به‌صورت plug-and-play نصب کرده و کامپیوتر شخصی خودش را بسازد.
Lyst: یک شرکت نوظهور که امکان خرید بیش از یک میلیون محصول را از بیش از 9هزار طراح مد و فروشگاه در یک محل برای کاربرانش فراهم می‌کند. 
TransferWise: یک پلت‌فرم بین‌المللی برای انتقال پول است که فرآیند انتقال پول را تا 10 برابر ارزان‌تر از بانک‌ها انجام می‌دهد. 
Yplan: این استارت آپ به کاربرانش این امکان را می‌دهد تا هر شب فهرست کوتاهی از بهترین رویدادهای شهر را مرور کرده و رویداد مورد نظرشان را تنها با دو ضربه لمس صفحه نمایش رزرو کنند. 
 
آلمان
Blacklane: این استارت آپ مسافران را با رانندگان حرفه ای، تضمین شده و مورد اعتماد در نزدیک‌ترین فاصله مرتبط می‌کند.
Delivery Hero: این استارت آپ سرویس تحویل در محل را در عصر دیجیتال توسعه می‌دهد و به مشتریان کمک می‌کند تا غذاهای مورد علاقه‌شان را به راحتی و در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرند. 
Foodpanda: یک شرکت جهانی تحویل غذای آنلاین که این امکان را به رستوران‌ها می‌دهد تا در دنیای آنلاین و موبایل دیده شوند. 
Gini: این استارت آپ یک API یا رابط برنامه‌نویسی اپلیکیشن را در اختیار بنگاه‌های تجاری و شرکت‌ها قرار می‌دهد تا امور اداری خود از قبیل صورتحساب پرداخت و هزینه برای کاربران نهایی را به‌صورت دیجیتالی و اتوماتیک درآورند.
Minubo: این استارت آپ در واقع یک راهکار هوشمند تجارت الکترونیک است که برای تحلیل نیازهای خاص فروشگاه‌های آنلاین طراحی و توسعه داده شده است. 
 
هلند
Bynder: این شرکت نوظهور یک راهکار آنلاین است که به برندهای بزرگ برای توسعه بازاریابی و مدیریت تثبیت برند کمک می‌کند. 
The Cloakroom: این استارت آپ در واقع یک سرویس خرید شخصی برای افراد پر‌مشغله است که به دنبال محصولات و کالاهای خوب و با کیفیت هستند.
Fairphone: این شرکت نوپا در واقع تولیدکننده یک موبایل هوشمند سازگار با محیط زیست است که با کمترین ضرر برای مردم و زمین ساخته می‌شود. هدف این استارت آپ تشویق صنعت الکترونیک به مسائل اجتماعی و محیط زیست در چرخه تولیدشان است. 
imgZine: این شرکت پلت‌فرمی را برای انتشار بی‌دردسر مجله‌های اجتماعی به روز روی ابزارهای موبایل و بر اساس محتوای موجود، ایجاد کرده است.
Sendcloud: این شرکت یک پلت‌فرم رایگان و بهینه‌سازی شده حمل‌ونقل‌ را برای فروشگاه‌های آنلاین ارائه می‌کند که فرآیند انتقال و حمل کالا و محصولات را ساده‌تر می‌کند.
 
فرانسه
1001menus: یک سرویس نرم‌افزاری بازاریابی چندمنظوره که به رستوران‌ها برای جلب مشتری و افزایش اعتماد آنها کمک می‌کند. 
Dataiku: این شرکت پلت‌فرمی را برای تبدیل اطلاعات خام به یک محصول آماده به‌صورت اپلیکیشن‌های مبتنی بر داده، ارائه می‌کند. 
Drivy: استارت آپی که یک سرویس اجاره خودرو به‌صورت شخص به شخص را ارائه می‌دهد که هدفش استفاده بهتر و بادوام‌تر از خودروها است.
Mention: یک سرویس کاربردی برای پیگیری رسانه‌ای است که در لحظه کاربران را از هر اشاره و ذکر نامشان در دنیای وب و شبکه‌های اجتماعی مطلع می‌کند.
Uplike: این استارت‌آپ در واقع یک اپلیکیشن اجتماعی موبایل برای کشف و به اشتراک‌گذاری علایق با دوستان، خانواده و افراد دیگر به‌صورتی راحت و ساده است.
 
سوئد
Cantemo AB: یک راهکار مدیریت رسانه‌ای است که به کاربران امکان کنترل و مدیریت ابزارهای رسانه‌ای آنها را می‌دهد.
Freespee: پلت‌فرمی به‌صورت سرویس تحت نرم‌افزار است که تعاملات صوتی مشتریان را به اطلاعات مفید و در دسترس تبدیل می‌کند. 
Fyndiq: این استارت آپ تاجران و بازرگانان را در محیط بازاری بی‌دردسر و قابل اعتماد با معامله‌گران مرتبط می‌کند.
Instantor AB: یک ابزار تایید هویت آنلاین که امکان ثبت نام با کدهای حساب بانکی را برای تایید هویت کاربران به آنها می‌دهد.
Qwaya: این استارت آپ ارائه‌دهنده ابزار خود تبلیغی در فیس بوک است که به کاربران کمک می‌کند که به کمپین‌های فیس بوکی و اجتماعی خودشان شکلی موثر و بهتر بدهند. 
 
اسپانیا
ByHours.com: این استارت آپ در واقع پلت‌فرمی است که به مشتریان امکان رزرو هتل در طی 3، 6 و 12 ساعت را می‌دهد.
Cabify: این شرکت نوپا امکان سفارش انواع مختلف خودروهای با راننده را برای مسافرت‌ها با پرداخت درون‌برنامه‌ای به کاربرانش می‌دهد. 
GetApp: یک اپلیکیشن تجاری مستقل برای فروش که به بنگاه‌های تجاری امکان یافتن، مقایسه و بررسی اپلیکیشن‌های ابری B2B را می‌دهد.
Marfeel: مجله‌ای را با تجربه‌‌ای شبیه مطالعه برای پلت‌فرم‌های مختلف موبایل ارائه می‌دهد که طراحی آن مبتنی بر تبلیغات است. 
Packlink: این استارت آپ یک سرویس مقایسه و رزرو آنلاین انتقال کالا را ارائه می‌دهد که راحت‌ترین و سریع‌ترین روش برای انتقال، حمل و تحویل بسته‌ها را فراهم می‌آورد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.