اپلیکیشن

تلفن همراه

March 23, 2015
12:13 دوشنبه، 3ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68465

باز شدن خودکار قفل گوشی‌های آندرویدی در دست یا جیب کاربر ممکن شد

اگر یکی از آن افرادی هستید که روزانه ده‌ها بار قفل گوشی‌تان را باز و بسته می‌کنید، می‌توانید خوشحال باشید که راه‌حلی برای این موضوع پیدا شده است.
به زودی قابلیت خاصی به سیستم عامل اندروید افزوده می شود که به حالت کشف بدن مشهور شده و با استفاده از آن گوشی هوشمند با تشخیص محل قرارگیری خود قفل شده یا از حالت قفل خارج می شود.
به عبارت دیگر اگر گوشیتان در تماس با بدنتان باشد قفل آن به طور خودکار باز می شود و اگر گوشی را بر روی یک صندلی یا میز به حال خود رها کنید شاهد قفل شدن خودکارش خواهید بود. با این روش گوشی آندرویدی از شر مزاحمت های افراد ثالث و دزدها در امان بوده و نیازی به باز و بسته کردن مکرر آن هم نیست.
 
این قابلیت با استفاده از شتاب سنج هایی که امروزه در اکثر گوشی ها وجود دارد فعال شده است. این شتاب سنج ها تفاوت وضعیت سکون و جابجایی سریع را درک کرده و از این مکانیسم برای قفل کردن و باز کردن گوشی بهره می گیرند، البته تنها کاربران آندروید 5 به بالا می توانند از خدمات مذکور بهره مند شوند.
 
باید توجه داشته باشید که اگر گوشی قفل باز را بر روی زمین گذاشته و سپس گوشی قفل شود، برای بازگشایی آن حتما باید از همان روش دستی استفاده کنید. همچنین اگر گوشی بدون قفل را که در دست دارید به فرد دیگری بدهید گوشی باز هم به طور خودکار قفل نخواهد شد. بنابراین این قابلیت جدید برای شناسایی مالک گوشی کاربرد ندارد و صرفا بر مبنای تماس انسانی عمل می کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.